Full version: Frsdd av Rododendron
Floppy
help.gif
Jag har kpt Rhododendron nr 4191 och nr 4007 frn Impecta...det enda som str dr om sdd r:

CITAT
Info frn Impecta:
Lttgroende perenner. Ss utomhus i ldor, krukor eller p ogrsfri kalljord, alternativt i kallbnk, under vren, mars-maj. Sdden placeras i halvskuggigt lge. Perenner omskolas normalt en gng. Vintertck grna smplantor frsta vintern. Vissa arter krver lngre tid. OBS! Fr till perenner med odlingsanv. nr 4 kan ven ss utomhus under hsten. Mnga perenner gynnas av hstsdd.

r det nn annan hr som har stt just dessa eller har ngra andra bra tips?...r jtte dlig p perenn sdd... blushing.gif
cia73
Jag har stt egna Rhododendronfr nu i vinter och de gror fort. De r ljusgroende s tck inte frna. Jag sdde mina fr hr inne i sjord och efter 10 dagar s brjade det ploppa upp sm plantor. De r nu ca 5 mm hga och har 4 blad s det r inte ngra stora plantor nnu. Vakta noga s att sdden inte torkar ut.
Flyguy
Jag fick tips p den hr karamellburksmetoden till mina, det funkade kalasbra! thanks.gif

Allt om trdgrd, Rhododendron
Floppy
Super thanks.gif fr svaren...ska genast stta igng en roddis sdd.... yahoo.gif
Detta r en "enklare" version av forumet. Fr att se forumet med formatering och bilder kan du klicka hr.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon