|
Gossen Ruda
14-03-2007, 17:43
Det är väl oundvikligt att folk kommer och går, som i vilken förening som helst. Skälen kan vara många, dåligt med tid, andra intressen tar över, osämja mm. Det är väl inte tvunget att skriva att man lämnar men det är inget fel att göra det. Det finns dock en risk att Stora Övertalningen drar igång: Inte skall du lämna oss; Snälla, stanna osv. Det finns dock ett par sätt som jag tycker är förkastliga. Ett är att skriva ett avskedsinlägg där man passar på att skälla ut alla man inte tycker om.  Ett annat är som Netha skriver, skicka ett mail till någon på forumet som skriver om det utan att nämna något namn. Skapar bara förvirring och kanske skuldkänslor hos någon.
snillan
14-03-2007, 17:56
Jag är nu i detta forum sedan ungefär 1 vecka och kan därför inte jämföra med hur det var tidigare.
Jag är jättenöjd med det här upplägget, det finns nya trådar att läsa varje dag, jag gillar uppdelningen i olika avdelningar för det är lätt att gå in och läsa om det som just då intresserar, alla är jättetrevliga och hjälpsamma jag har inte stött på någon otrevlig eller nedlåtande person.
Vissa trådar kan hetta till lite, men det rör ofta allmänna ämnen som vi generellt har olika åsikter om, andra trådar så som singeltråden är rolig att läsa och även delta i även om man inte är singel.
Jag är jättenöjd, men kan som sagt inte jämföra tidigare upplägg, och är jätteglad att jag hittade hit...speciellt denna årstid när jag kan läsa allt om trädgård, blommor och växter....
Snillan
Ber om ursäkt att jag tyckte det var trist och skrev här att jag fått mailet från en som lämnat forumet. Jag lovar att det inte kommer att upprepas.
Ophelia
14-03-2007, 18:58
Jag tror inte att någon menar det så. Men vi har ju möjlighet att ändra forumet genom att påpeka för Göran och Ingemar. De verkar ju lyssna. Klart att man är lite osäker på det nya forumet men allt nytt har sina barnsjukdomar. Kanske skulle du fråga din vän varför hon lämnat forumet. Är det p g a det nya utseendet? Jag är övertygad om att de vill göra forumet till en bra plats för alla och det tar ju tid.
Ophelia : Agneta har redan skrivit att h*n slutade p.g.a. tjafs och påhopp. Men jag som mest bara sitter och läser runt i trådarna har inte upptäckt något tjafs i nya forumet, påhopp eller inte lämnar jag odiskuterat, men inte har något varit så allvarligt nu så att någon skulle ha anledning att lämna för den sakens skull
Ophelia
14-03-2007, 19:41
Aha...trodde det berodde på det nya forumet. Vi alla kan ju reagera olika på olika saker och kanske blir ledsna för något som en annan person inte reagerar över. Låter ju bara väldigt tråkigt.
CITAT (Ingemar @ 14-03-2007, 07:14)  Vet inte riktigt var det här kommer ifrån "Det låga aktiva deltagandet "?
Att det skulle vara lägre aktivitet nu pga. det nya forumet stämmer inte? Det går alltid ner lite vid den här tiden för att öka när det allmänna trädgårdintresset tar fart, men nergången är inte lika stor i år som normalt.
Dessutom har det aldrig varit så hög aktivitet totalt som det är nu vilket jag kan se på hur mycket serverresurser som forumet uttnyttjar.
Jag kan också av statistiken utläsa att:
+ Nyregistreringar ligger högre än normalt. + Sökningarna i forumet har nästan fördubblats. + Antalet läsningar av inlägg har ökat. + Fler besökare tillbringar allt längre tid i forumet vid varje besök. + Antalet samtidiga besökare i forumet ligger på en högre genomsnittsnivå än normalt. + Profilvisningar har mer än tredubblats. + Skickade PM har ökat med ca 20%.
Sen finns det förstås också en del som drar ner den synliga aktiviteten.
- Den nya Chatten brukas flitigt och det som skrivs där hamnar ju aldrig som trådar och inlägg. - Jag har stängt av några "Troll" som producerade en hel del inlägg. - Jag städar bort en hel del användare, inlägg och trådar. - Många medlemmar har fullt upp med att bekanta sig med alla nymodigheter.
Men min slutsats är att det nu är lättare att hitta det man söker efter och inte alltid behöver ställa frågan på nytt. Besökarna hittar också på ett enklare sätt mer som intresserar dem och tillbringar allt längre tid med att läsa i forumet. Wow, en sån massa spännande saker ni får veta där bakom kulisserna!
Jag var inne på din medlemsprofil LadyG nyss, bara för att se hur det ser ut. Detta för att du råkade vara närmast bland inläggen. Så jag är inte ute efter att snoka just på dig  . Vad jag vill säga är att jag tycker det är läskigt att man lämnar spår när man är inne och tittar på någons medlemsprofil. För det mesta gör jag det enbart för att få veta i vilken zon personen befinner sig, inte för att snoka. Men jag känner mig som om jag snokar!!! Och eftersom jag inte skriver så mycket i forumet så finns det väl ingen som tycker att de känner mig, och då undrar de kanske varför jag är inne och glor på deras medlemsprofil? En del säger att man kan skriva en hälsning i gästboken, men det känns lite jobbigt. Ja, jag drar mig för att kolla på medlemsprofiler numera. Det finns en del onödiga övervakningsuppgifter på forumet nu tycker jag, men trots detta är jag ändå lika aktiv/inaktiv som förut.
CITAT (Åsa E @ 15-03-2007, 10:02)  Jag var inne på din medlemsprofil LadyG nyss, bara för att se hur det ser ut. Detta för att du råkade vara närmast bland inläggen. Så jag är inte ute efter att snoka just på dig  . Vad jag vill säga är att jag tycker det är läskigt att man lämnar spår när man är inne och tittar på någons medlemsprofil. För det mesta gör jag det enbart för att få veta i vilken zon personen befinner sig, inte för att snoka. Men jag känner mig som om jag snokar!!! Och eftersom jag inte skriver så mycket i forumet så finns det väl ingen som tycker att de känner mig, och då undrar de kanske varför jag är inne och glor på deras medlemsprofil? En del säger att man kan skriva en hälsning i gästboken, men det känns lite jobbigt. Ja, jag drar mig för att kolla på medlemsprofiler numera. Det finns en del onödiga övervakningsuppgifter på forumet nu tycker jag, men trots detta är jag ändå lika aktiv/inaktiv som förut. tror det bara är man själv som känner så Åsa. att man "snokar" menar jag...profilen är ju till för att upplysa och tittas i, och jag känner inte att någon snokar i min profil....bara att JAG snokar i andras
CITAT (pejori @ 15-03-2007, 10:33)  tror det bara är man själv som känner så Åsa. att man "snokar" menar jag...profilen är ju till för att upplysa och tittas i, och jag känner inte att någon snokar i min profil....bara att JAG snokar i andras  Håller med dig till fullo Pejjan  . Vill samtidigt passa på och säga att jag tycker det är lite synd att en del tog illa upp av att jag startade "Snokartråden", eftersom jag inte kände det som nåt negativt att snoka omkring hos er andra. Vi har ju en profil för att andra ska kunna se vilka vi är. Och om nån inte vill visa sig där, är det ju bara att låta bli att lägga upp album eller skriva om sig själv. Så enkelt är det
Gossen Ruda
15-03-2007, 10:42
CITAT (pejori @ 15-03-2007, 10:33)  tror det bara är man själv som känner så Åsa. att man "snokar" menar jag...profilen är ju till för att upplysa och tittas i, och jag känner inte att någon snokar i min profil....bara att JAG snokar i andras  Nu snokade jag hos dig.
Nu går jag ut till solen och njuter
CITAT (Gillan @ 15-03-2007, 10:42)  Nu går jag ut till solen och njuter  Inte röja i makens lada Gillan
CITAT (Åsa E @ 15-03-2007, 10:02)  Jag var inne på din medlemsprofil LadyG nyss, bara för att se hur det ser ut. Detta för att du råkade vara närmast bland inläggen. Så jag är inte ute efter att snoka just på dig  . Vad jag vill säga är att jag tycker det är läskigt att man lämnar spår när man är inne och tittar på någons medlemsprofil. För det mesta gör jag det enbart för att få veta i vilken zon personen befinner sig, inte för att snoka. Men jag känner mig som om jag snokar!!! Och eftersom jag inte skriver så mycket i forumet så finns det väl ingen som tycker att de känner mig, och då undrar de kanske varför jag är inne och glor på deras medlemsprofil? En del säger att man kan skriva en hälsning i gästboken, men det känns lite jobbigt. Ja, jag drar mig för att kolla på medlemsprofiler numera. Det finns en del onödiga övervakningsuppgifter på forumet nu tycker jag, men trots detta är jag ändå lika aktiv/inaktiv som förut. Klart du får kolla, jag uppfattar inte det som snoka. Jag skriver ju inte in något i profilen som jag vill dölja, eller hur  Jag brukar in och kolla på folk, för att jag är otyglat nyfiken
Elisabeth-Västkustkolonisten
15-03-2007, 17:39
Jag måste ju ofta logga in mig på nytt sedan det nya forumet är i gång. Blir hela tiden bortkpplad. Varför? Jag vet inte.
Men det gör att man inte skriver något.
Måste skriva till göran eftersom ja också vill bytta namn, har ingen kolonilott längre
Man snokar väl inte om man tittar i någons medlemsprofil eller?
Elisabeth
CITAT (Elisabeth-Västkustkolonisten @ 15-03-2007, 17:39)  Jag måste ju ofta logga in mig på nytt sedan det nya forumet är i gång. Blir hela tiden bortkpplad. Varför? Jag vet inte.
Men det gör att man inte skriver något.
Måste skriva till göran eftersom ja också vill bytta namn, har ingen kolonilott längre
Man snokar väl inte om man tittar i någons medlemsprofil eller?
Elisabeth Jag tycker inte det, det är ju alltid kul att få veta mer om varandra
Susanna
16-03-2007, 11:54
Jag tycker det är jättekul att se vilka som varit inne och kollat på min profil! Det betyder ju att några lagt märke till att man existerar!
Gossen Ruda
16-03-2007, 16:22
CITAT (Susanna @ 16-03-2007, 11:54)  Jag tycker det är jättekul att se vilka som varit inne och kollat på min profil! Det betyder ju att några lagt märke till att man existerar! Alltid lika trevligt att pigga upp folk. Hmm, jag har snurrat omkring lite på Österlen, hade släkt med sommarstuga där tidigare, men Österlen är ganska stort.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|