JennyJak
Hej! Jag har en liten fundering. När börjar det synas på ev kattmamma om de är dräktiga?
Sailor Pluto
På min katt började det synas först när det bara var ett par veckor kvar. Hon har en väldigt stabil kroppsbyggnad, om man säger så, och på slutet blev hon som en fotboll. Hade hon varit smalare från början så hade det nog synts tidigare.

catlady
Det syns på hennes bröstvårtor innan dess. De blir större, rödare och liksom står ut från kroppen.
Ramoth
Vid ca 3 veckors ålder börjar spenarna bli röda och lite större.
När det börjar synas på magen kan vara individuellt å bero på hur ungarna ligger, hur honan är skapt osv.
Generellt sett så börjar man dock oftast se lite skillnad på magens rundning från och med mitten av dräktigheten.

Lycka till!!
JennyJak
Åh va jag hoppas!!!!!
Ramoth
Så fel det kan bli ...
Ber så mycket om ursäkt!
"Vid tre veckors ålder ..." Väldigt ung mamma måste jag säga! whistling.gif
Tre veckor efter parning ska det vara så klart.
JennyJak
CITAT (Ramoth @ 07-03-2007, 10:25) *
Så fel det kan bli ...
Ber så mycket om ursäkt!
"Vid tre veckors ålder ..." Väldigt ung mamma måste jag säga! whistling.gif
Tre veckor efter parning ska det vara så klart.

haha jag förstod vad du menade hehe
catlady
Lyllos dig! wub.gif Min äldsta födde här hemma i köket för två år sedan. Det var en av de bästa saker jag någonsin upplevt! Vi satt bredvid för att se att allt gick bra, men hon skötte allt själv och var så duktig så. 5 små tigrerade gosbollar kom ut, 2 mindre än de andra. De två fick vi guida lite till bröstvårtorna första gången, men sedan gick det som på räls. De har alla 5 nya hem idag.
malin72
sen har jag sett att min hona får ett annat beteende när hon väntar....hon blev mera "visa upp mage" vill gärna att man skulle klappa magen och så......
sen kan man ju efter några veckor klämma lite på magen och känna om det finns "knölar" sen om man håller handen stilla lite snäll hårt så känner man sparkar mm

hoppas att det blir några bebisar det är jätte skojj wub.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon