Full version: "Färdig-häck"
Unn
Hejsan Forum,
jag funderar på att plantera häck av avenbok och suger lite grann på tanken att köpa de färdiga och ack så dyra krukodlade plantorna på c:a 150 cm.
Är det någon som vet hur många plantor per meter man ska räkna med i sådana fall? För visst kan det inte behövas 3-4 st. som när man planterar de barrotade normalsmå?
Någon med erfarenheter av plantering i det stora formatet? Blir det väldigt mycket mer jobb innan plantorna tryggt etablerat sig, eller är det kanske rentutav lättare med krukodlat?

Unn , med hopp om vår
Lena i Torslanda
I parken vid min arbetsplats planterade man förra året krukad bokhäck som var ca 120 hög. De sattes ca 3/meter.
Unn
Såpass...
Tack för svar!

Unn
Raia
Hur mycket kostar dom "ack så dyra" plantorna. Funderar på att göra samma sak.
Cilla
Ni som ska plantera avenbokshäckar i vår kanske kan göra en sambeställning och pressa priset?
Transporter brukar trädgrossister vara experter på dessutom och jag blir förvånad ibland att det inte kostar mer att frakta träd...
Kan vara kul att följa varandras häckplanteringar också.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon