Merlin
Läste precis att en av Sveriges stora kockar har avlidit 77 år gammal. Han var en virtuos vid grytorna och min "idol". wub.gif
aanderss
en stor förlust för Sveriges gastronomer men de finns ju unga värdiga ersättare.
Netha
Är ju bara tidens gång... fnns ju hur många som helst nya som redan tagit över.

Merlin
Jag tänkte inte enbart på hans stora kokkonst utan på hans personliga egenskaper, humor, värme, generositet wub.gif Han kom från mycket fattiga förhållanden, jag såg ett program där han visade sin uppväxtmiljö.....
Ophelia
CITAT (Merlin @ 06-03-2007, 22:57) *
Jag tänkte inte enbart på hans stora kokkonst utan på hans personliga egenskaper, humor, värme, generositet wub.gif Han kom från mycket fattiga förhållanden, jag såg ett program där han visade sin uppväxtmiljö.....

Ja han hade verkligen humor och värme den mannen rolleyes.gif

Som kock var han lysande med allt från enkla rätter till riktigt avancerade konster happy.gif
aanderss
i tv en gång frågade de werner.

Du som kan och har lagat mycket lyxmat. vilken är din favorit rätt?

Tja de måste vara fläsklägg och rotmos. svarade han.

mat som ser bra ut är inte alltid den bästa sa han sedan.
Alba

Många har honom som sin stora förebild. Han kunde fängsla på ett speciellt sätt, hade mycket värme i orden.
En del av de "nya" är säkert duktiga men har det där hurtiga, glättiga som kan kännas lite "too mouch"
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon