CITAT (Lofvet @ 21-06-2003, 21:37)
Tjena Uno!
Trägolv?.... hur blir det med all fukt i växthuset? För man vill väl inte ha giftindränkt tryckimpregnerat trä i växthuset?
Anledningen till att jag frågar är att jag själv odlar i krukar och har tänkt att lägga marktegel i mitt växthus, men om det funkar med trä så kanske det också är en variant att fundera över. Jag har grävt upp cirka 30 cm under sockeln, lagt en markduk och fyllt på med 15-20 centimenter 8-16 mm grus och sedan 10 centimeter 2-4 mm grus, allt för att förberede för plattläggning.
Själv har själv ett Euro Serre Maxi 4 och är helnöjd med själva väcthuset. Mindre nöjd är jag med Willab och deras sätt att förpacka växthuset, deras dåliga infromation och värdelösa växthusbord i aluminium :-(
Jo, jag tänker använda tryckimpregnerat trä. Trä är behagligt att gå på. Vatten och skräp tar vägen genom springorna. Jag ser inga nackdelar med trä men är öppen för info. om nackdelar som jag bör tänka på.
I trädgården använder jag oftast naturliga gödselmedel som nässel- och guldvatten. Bladlössen matar jag med såpvatten och besvärliga ogräs får sig en dusch av Round-up.
Fåglarna matas med jordnötter, mögligt bröd får de inte, det går till komposten. Rådjuren får äta tulpan- och rosknoppar om de nu vågar sig förbi mina råodörpinnar.
Jag är nog en vanlig trädgårdsodlare som vill vara biodynamisk, men snubblar allt för ofta.