|
anna_rispan
07-03-2007, 12:06
Ja, vad är det för tid som syns i medlemslistan?? Är det senaste rörelsen på forumet?? Det verkar vara så att några undrar.
O några verkar verkligen ogillar att allt syns så där mycket?
Vad har ni för svar Göran o Ingemar??
Vi började undra här.
Irene_L
07-03-2007, 12:59
Jag kan inte se någon tid i medlemslistan.  Aha nu hittade jag det
anna_rispan
07-03-2007, 13:03
om du klickar på medlemslistan o söker på mig tillexempel. så står det idag:xxxx
där står en tid.
Irene_L
07-03-2007, 13:06
Ja jag såg det, det är mycket nytt så jag missade det!!
aanderss
07-03-2007, 13:12
Jag tror att det är tiden för senaste inlägget man gjort
Nope, ganska långt ner på vänstersidan i profilen står Senast visad och ett klockslag.
anna_rispan
07-03-2007, 13:23
men den tid i profilen är inte samma tid som jag frågar om här.
vi kanske pratar om olika??
 Hoppsan ojsan hejsan! Men när vi diskuterade i den andra tråden trodde jag att vi pratade om samma.
Det måste ju vara sista händelsen du gjorde i forumet.
När jag loggade in gick jag in i listan och hittade mig på tiden för inloggning.
CITAT (Berith @ 07-03-2007, 13:20)  Nope, ganska långt ner på vänstersidan i profilen står Senast visad och ett klockslag.  Det är tiden för den senaste profilvisningen, alltså tiden för när någon senast var in och kollade på din profil.
anna_rispan
07-03-2007, 13:34
CITAT (Berith @ 07-03-2007, 13:31)   Hoppsan ojsan hejsan! Men när vi diskuterade i den andra tråden trodde jag att vi pratade om samma.  hahaha det ska bli väldigt intressant att få veta vad det är för tid! är det det senaste man gjorde-tiden som visas tycker jag nog inte helelr om den. jag kan acceptera att tiden som sysn i medlemslistan är senaste inloggningstillfället. gärnabara dag. inte exakt klocklsag.... men vi får väl vänmta på svar fårn experterna här.  Berith: den tid som syns i profilen där står det väl senast visad. det borde ju bara vara när någon anna titta på profilsidan! eller...
CITAT (Betty @ 07-03-2007, 13:33)  Det är tiden för den senaste profilvisningen, alltså tiden för när någon senast var in och kollade på din profil. Precis så tror jag också. Var tvungen att kolla Agnetas tråd från början, och får fortfarande den uppfattningen att hon tycker/tror att vi andra kan se vad hon gör när hon är här. Och jag tror fortfarande att jag bara kan se vad hon gör om hon skriver inlägg. Om hon är inloggad som anonym alltså, annars kan jag följa henne som synlig. Rätta mej gärna om jag är ute och cyklar.
Det är ju vad de inloggade gör just nu och/eller vid vilken tid de gjorde sista aktiviteten här i forumet.
Om jag tittat på mig själv så står "visar Forumindex" och just nu tiden.
Om du tittat på mitt namn när jag skrev detta så stod det.
" Skriver ett svar i tråden: Vad är det för tid som syns
anna_rispan
07-03-2007, 13:51
jag är ju inloggad som anonym. men om ni kollar på mitt namn i medlemslistan så ser ni ju att jag var här senast...ja vad det nu kan stå nu..13.40 kanske. då är man ju inte anonym längre. så mycket visste man inte om de anonyma förut. men visst jag kan inte se vilka trådar en anonym läser.... men själva grejen ibland med att gå in som anonym är att man vill bara sitta o läsa. inte känna att någon vet om en. man vill vara "anonym" helt enkelt. jag drar ibland upp kapuschongen på kjackan när jag går på stan-. inbillar mig att om inte nasiktet syns så vet inte de jag går förbi vem jag är....
Jag ser inte ditt namn på listan,
När jag var inloggad som anonym såg jag inte mitt namn heller
anna_rispan
07-03-2007, 13:55
medlemslistan. rubriken bredvid chat, kalender, sök, hjälp. längst uppe till höger medlemslista
CITAT (Berith @ 07-03-2007, 13:47)  Precis så tror jag också. Var tvungen att kolla Agnetas tråd från början, och får fortfarande den uppfattningen att hon tycker/tror att vi andra kan se vad hon gör när hon är här. Och jag tror fortfarande att jag bara kan se vad hon gör om hon skriver inlägg. Om hon är inloggad som anonym alltså, annars kan jag följa henne som synlig. Rätta mej gärna om jag är ute och cyklar.  Om man kollar nere på indexsidan så ser det ut så här just nu: 21 gäst(er), 19 medlem(mar), 12 anonym(a) Man kan ju omöjligt veta vem som är vem av alla dessa 12 anonyma.
anna_rispan
07-03-2007, 14:01
CITAT (anna_rispan @ 07-03-2007, 13:51)  jag är ju inloggad som anonym. men om ni kollar på mitt namn i medlemslistan så ser ni ju att jag var här senast...ja vad det nu kan stå nu..13.40 kanske. då är man ju inte anonym längre. så mycket visste man inte om de anonyma förut. men visst jag kan inte se vilka trådar en anonym läser.... men själva grejen ibland med att gå in som anonym är att man vill bara sitta o läsa. inte känna att någon vet om en. man vill vara "anonym" helt enkelt. jag drar ibland upp kapuschongen på kjackan när jag går på stan-. inbillar mig att om inte nasiktet syns så vet inte de jag går förbi vem jag är....  jag citerar mig själv. för om det är det här Netha har regarerat på börjar jag nästan hålla med henne. jag tycker att kan man logga in som anonym då ska det inte synas att jag är på forumet under den tiden.
CITAT (anna_rispan @ 07-03-2007, 13:55)  medlemslistan. rubriken bredvid chat, kalender, sök, hjälp. längst uppe till höger medlemslista Ja, nu tror jag jag vet vad du menar
Hittade dig och såg tiden 13,59
Däremot lyste inte gubben att du var inloggad
CITAT (Malvia @ 07-03-2007, 14:02)  Ja, nu tror jag jag vet vad du menar
Hittade dig och såg tiden 13,59
Däremot lyste inte gubben att du var inloggad Det där med "lysande gubbe" fattar jag inte...
CITAT (Betty @ 07-03-2007, 14:06)  Det där med "lysande gubbe" fattar jag inte...  Om man är inloggad och inte är anonym lyser figuren brevid profilbilden/ namnet se min
*Stintan*
07-03-2007, 14:19
håller med dig anna rispan tiden måste vara den tid som användaren senast var aktiv d.v.s. senast gjorde ett inlägg. Det är samma tid som står i medlemslistan som i profilen.
CITAT (Malvia @ 07-03-2007, 14:08)  Om man är inloggad och inte är anonym lyser figuren brevid profilbilden/ namnet se min aha... fattar! Mycket nya finesser...
Aha.... så kan det ju vara också, att vi pratar om olika listor. Jag pratar om Medlemmar (längst upp) och Topp 20 (långt ner på Index-sidan) och uppgifterna i Profilen. I min profil stod så här för en stund sen: "Senast visad: Idag, 14:09 Lokal tid: 07-03-2007, 14:14" och det tyder jag som att någon var inne och kollade 5 minuter före mej, och att min titt var osynlig eftersom jag är inloggad anonym. Känner att jag pratar om samma sak i flera trådar nu, och risken är väl att jag rör till det ännu mer.
anna_rispan
07-03-2007, 14:24
mm, precis. det som sysn i profilsidan är det som talar om när någon kikat på just den profilsidan. det står väl att det uppdateras lite med fördröjning??
topp 20 tas ju fårn medlemslistan så det är samma siffror. bara olika sammanställningar. det är de som avslöjar en anonym!!!!
CITAT (anna_rispan @ 07-03-2007, 14:24)  mm, precis. det som sysn i profilsidan är det som talar om när någon kikat på just den profilsidan. det står väl att det uppdateras lite med fördröjning??
topp 20 tas ju fårn medlemslistan så det är samma siffror. bara olika sammanställningar. det är de som avslöjar en anonym!!!! Ja du Anna, tvåa idag på den listan!  De inlägg som man skriver i Support och Testforum räknas dessutom inte som inlägg.
anna_rispan
07-03-2007, 14:29
mm, men det är en parentes bara. hihi
Ingemar
07-03-2007, 15:22
Ja, det är ju lite svårt att få grep om vad ni egentligen undrar över, tycker inte ni verkar riktigt överens om vilken tid ni vill ha svar på  men från början tyckte jag mig tro att det var tiden på medlemslistan. Den tiden talar om när medlemmen senast var inloggad i forumet, alltså var här. Om ni går in och kollar under tiden ni är här så ändras den ju efterhand men visar inte exakt klockslag eftersom det skulle kräva onödigt mycket av servern. Om ni skriver eller ej spelar ingen roll, det räcker att ni är här, det kan man ju ockå se eftersom de som aldrig skrivit något ändå har tid en utsatt för senaste besök. Anledningen till att tiden står där är bla. för att visa att forumet är aktivt, man ser ju hela tiden att här händer det saker. Dessutom kan ni ha mycket användning av tidsuppgiften på olika sätt. Tex. så vill någon byta namn till ett som redan är upptaget, men en koll i listan visar att den medlemmen inte varit här sedan 2003, då är det inte svårt att övertala mig till att ta bort den medlemmen så namnet blir ledigt. En annan bra grej kan vara att ni söker i forumet efter något ni är intresserade av, hittar ett förhållandevis gammal fråga någon ställt men inte fått svar på, då är frågan, (nu gäller det ditt specialområde som du brinner för) är det lönt att svara eller var det en fråga från någon som lämnade forumet för flera år sedan, en titt i medlemmslistan ger besked. Osv. Ni kommer att upptäcka att det finns många bra grejor med den uppgiften i listan. Och, den kommer under inga som helst förhållanden att tas bort.
anna_rispan
07-03-2007, 15:40
Tack Ingemar för svar! Det var precis den tiden jag undrade över. Det är alltså inloggningstid alt. om man kikar på den sidan (medlemslista)?? Men om jag tex bara sitter o läser som anonym en hel dag då är det bara inloggningstiden som syns där?? Har jag förstått rätt då? Ja de fördelar du nämner låter som bra o vettiga. Det jag blev orolig för var att det visade senaste tiden för "rörelse på forumet" som någon har kallat det någon gång. Men även om det nu skulle visa även det så är det väl en vanesak kan jag tänka.
Tackar jag också. Och då tolkar jag det som att visningstiden i Profilen är när någon (inloggad synlig) senast var där och kikade - och tiden i Medlemmar och Topp 20 är när jag senast skrev ett inlägg. Håller också med om att det kan vara bra - till viss del såklart - att tiden finns angiven.
Ingemar
07-03-2007, 15:54
CITAT (anna_rispan @ 07-03-2007, 15:40)  Tack Ingemar för svar! Det var precis den tiden jag undrade över. Det är alltså inloggningstid alt. om man kikar på den sidan (medlemslista)?? Men om jag tex bara sitter o läser som anonym en hel dag då är det bara inloggningstiden som syns där?? Har jag förstått rätt då? Ja de fördelar du nämner låter som bra o vettiga. Det jag blev orolig för var att det visade senaste tiden för "rörelse på forumet" som någon har kallat det någon gång. Men även om det nu skulle visa även det så är det väl en vanesak kan jag tänka.  Så länge du är kvar i forumet uppdateras tiden oavsett vad du gör här. Tiden stannar på den tidpunkt du lämnar forumet, så om du lämnar forumet 18:00 så är det den tiden som andra kan se sen. Föresten så behöver man inte lämna forumet i avseendet att stänga ner sidan eller logga ut. Det räcker med att man inte är aktiv på en timme så slutar tiden uppdateras. Så om du är i forumet på morgonen och lämnar datorn klockan 08:00 men låter sidan med forumet vara öppen på skärmen så kommer ingen att tro att du är kvar utan tiden stannar då 09:00 Sätter du dig sen vid datorn igen på kvällen och klickar på något på forumsidan så är du med igen.
CITAT (Ingemar @ 07-03-2007, 15:54)  Så länge du är kvar i forumet uppdateras tiden oavsett vad du gör här. Tiden stannar på den tidpunkt du lämnar forumet, så om du lämnar forumet 18:00 så är det den tiden som andra kan se sen.
Föresten så behöver man inte lämna forumet i avseendet att stänga ner sidan eller logga ut. Det räcker med att man inte är aktiv på en timme så slutar tiden uppdateras.
Så om du är i forumet på morgonen och lämnar datorn klockan 08:00 men låter sidan med forumet vara öppen på skärmen så kommer ingen att tro att du är kvar utan tiden stannar då 09:00 Sätter du dig sen vid datorn igen på kvällen och klickar på något på forumsidan så är du med igen. Bra info.
Men om man inte loggar ut alls, som jag glömmer ibland, syns det ialla fall att jag är inloggad även om jag kan vara borta flera dagar?
CITAT (Malvia @ 07-03-2007, 15:57)  Bra info.
Men om man inte loggar ut alls, som jag glömmer ibland, syns det ialla fall att jag är inloggad även om jag kan vara borta flera dagar? Jag loggar aldrig ut. Och tidigare var det iaf så att om man inte rörde sej på forumet på 15 minuter så trillade man ur Statistiken på Index-sidan. Nu skriver ju Ingemar "Det räcker med att man inte är aktiv på en timme så slutar tiden uppdateras." så då kanske tiden är förlängd.
CITAT (Berith @ 07-03-2007, 16:21)  Jag loggar aldrig ut. Och tidigare var det iaf så att om man inte rörde sej på forumet på 15 minuter så trillade man ur Statistiken på Index-sidan. Nu skriver ju Ingemar "Det räcker med att man inte är aktiv på en timme så slutar tiden uppdateras." så då kanske tiden är förlängd. OK, tack :
Ingemar
07-03-2007, 16:44
CITAT (Berith @ 07-03-2007, 16:21)  Jag loggar aldrig ut. Och tidigare var det iaf så att om man inte rörde sej på forumet på 15 minuter så trillade man ur Statistiken på Index-sidan. Nu skriver ju Ingemar "Det räcker med att man inte är aktiv på en timme så slutar tiden uppdateras." så då kanske tiden är förlängd. Det är bra du håller reda på saker och ting åt mig, visst är det 15 minuter, jag blandade ihop det med en annan tid. Jag loggar hellre aldrig ut och jag har forumet uppe på tre datorer dygnet runt och det ser inte ut som om jag är här dygnet runt, det har ni säkert sett.
CITAT (Betty @ 07-03-2007, 13:33)  Det är tiden för den senaste profilvisningen, alltså tiden för när någon senast var in och kollade på din profil. Men nog måste mina egna besök i min egen profil räknas med, för inte kan 259 personer varit nyfikna på mig?
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|