Full version: Hur gör jag?
Datamamma
Hejsan
Ska nu börja göra min nya rabatt. Har 6 pallkragar så jag tänkte att det blir bra med 3 lådor....två på höjden alltså.
Jag vill gärna få tips vad jag ska fylla den med.
Har tänkt göra en drivbänk så jag vill veta vad jag ska ha i den.
Sen vill jag göra en med mycket sand och gräsklipp.
Har även tänkt stjäla ideen med en zinkbalja....den var sååå fin.

ÅSa biggrin.gif
Hannele
Veckans tips: Det är väldigt skönt att ha en tom pallkrage, när man kommer hem från sina inköpsrundor!
I kväll ska jag sätta mej och vakta min pallkragedamm, så ingen stjäl den... tongue.gif
Själv har jag varit två dagar i Skåne - just för att hitta idéer att stjäla...
Cilla
Man behöver minst en tom pallkrage hela sommaren för sticklingsförökning också, liksom för det som ska planteras på hösten... I de lådor, baljor och krukor jag har som inte ännu är planterade slänger jag sand, gräsklipp, jordrester och löv som blir över efter rens. När jag sedan har en liten trädplanta, syrénstickling eller annat lägger jag på ett tunnt lager jord och sätter ned dem i "skräplådorna".

De lådor och baljor som är modell större och somser anskrämliga ut sätter jag ned krasse- och linfrö och lite annan ettåringsfrö. Om de inte får plats när väl sticklingar och annat ska dit, flyttar jag dem.
Ingrid på Västkusten
Tomma pallkragar? Vad gör man om man inga jordsäckar har?

Skämt åsido - att ha pallkrage i reserv är alltid smart - önskar bara att bra ställen att ställa dem på var lika lätta att hitta!??!!??

Tre odlingar - hmmm - nån tomatplanta - slätbladig persilja, gräslök, citronmeliss, salvia är ju stapelbasvaror, ruccola och sallad av nått slag - sättlök - vitlök till klippgrönt - där har Du en supertrevlig start :-))
Rädisor, kanske lite dill, kohlrabbi och purjolök - nu är de fulla ;-) och du behöver skaffa fler!
Skall de vara målade eller naturella?

Glada hälsningar ifrån ingrid
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon