Blåbär
Vi ska sälja huset och siktar på visning i maj. Rabatten framför huset är tom (hade sommarblommor där förra året), och den behöver bli fin fort. Jag har fått tips om en del lökar, men funderar på om det finns uppdrivna plantor av vackra blommor som inte är superdyra och som helst inte är så krävande. Vad tycker ni? Det handlar om ca 4-5 kvadratmeter.
anna_rispan
penseer finns väl i maj.

annars så kan ju rabatten vara tom o locka de som ska flytta in att plantera själva. eller??
olgak
Påskliljor och andra lökväxter uppdrivna i kruka. Slösa. Och penséer låter väl jättefint. En rejält tilltagen urna med fräscha blommor i överdåd, kan säkert också kompensera en tom rabatt. F ö så väntar man sig nog inte att en rabatt ska vara i blomning i maj. Lycka till med visningen!
Sailor Pluto
CITAT (anna_rispan @ 07-03-2007, 12:27) *
penseer finns väl i maj.

annars så kan ju rabatten vara tom o locka de som ska flytta in att plantera själva. eller??

Håller med, vilken trädgårdssugen människa kan motstå en tom rabatt? smile.gif .
Det skulle ju också vara snyggt med en rejäl kruka full med blommor, som nämns ovan.
Väljer du krukalternativet kan du kanske lite diskret framhålla att rabatten är helt tom, så att spekulanterna verkligen förstår vilken trevlig möjlighet de har... tongue.gif .
Hoppas att det går bra!
Blåbär
Tack för era svar! Det är nog inte alla vars fingrar börjar klia när de ser en tom rabatt, såsom era. Jag tänker att folk får ett intryck av att huset och trädgården är "gullig" om det blommar.
RibesRubusVitis
Fast här handlar det inte om trädgårdsintresse, utan om att få ut maximal köpeskilling. Fråga därför mäklaren vad som mycket krasst är taktiskt i sammanhanget. Ibland vet han vad tilltänkta kunder önskar sig, och kan råda er därefter.
ingrid fuxwall
CITAT (RibesRubusVitis @ 07-03-2007, 20:21) *
Fast här handlar det inte om trädgårdsintresse, utan om att få ut maximal köpeskilling. Fråga därför mäklaren vad som mycket krasst är taktiskt i sammanhanget. Ibland vet han vad tilltänkta kunder önskar sig, och kan råda er därefter.

Håller med till 110%
ingrid
fruberglund
Jag vill jämföra det med t.ex. inredningen. Om det ser fräscht och snyggt ut så är köparna ofta villigare att ge mer, vi såg mycket av det beteendet när vi letade hus. Folk bjöd som galningar om det var nyrenoverat och fräscht, även om det bara var på ytan det var snyggt duh.gif

Tror det är likadant utomhus, en rabatt som gapar tom tror jag inte attraherar andra än galna Odlaiter biggrin.gif En fräsch framtoning där också är nog inte fel.

I övrigt håller jag med föregående talare. Kolla med mäklaren.

Lycka till med försäljningen! Kommer du inte sakna din trädgård trostar.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon