Eva i Skne
Fr 4veckor sedan sdde jag vinteriberis och gullklematis, men ser inget resultat n.

Fr 2veckor sen sdde jag fingerrt, daglilja, perenn lobelia och
Trnrosas kjortel, paradisblomster (Cleome) och nattviol.

Tv veckor r inte lnge, jag vet, men otligheten r stor och idag kte dessa sorter in i kylen. Behver dom det?
Trnrosas kjortel och paradisblomster har jag dragit upp frr utan stratifiering, men detta kanske pskyndar, eller......?

Spikklubban str det tar 3-8veckor att gro, s den lter jag st som den gr, fast jag har brjat blnga p den nu efter fyra veckor unsure.gif
kerstin z5-6
Spikklubba o lobelian -varmt varmt o fuktigt .. vrigt inklusive dessa tar omkring 4 v att gro -ta otlspiller:)
Gullklematis kan behva en kyleriod .. mjligtvis
Anki V
S hr skrev jag om fingerrten i mina anteckningar

Potentilla atrosanguinea, Blodfingerrt- 2/2 STA inne, grodd 8/2, omskolas med 2 k-blad 18/2
Potentilla nepalensis, Indisk fingerrt- 2/2 STA, inne, grodd 7/2, omskolas med 2 k-blad 18/2

Frmodligen skrdade av en skicklig frsamlare som tog frna i exakt rtt gonblick. tummenupp.gif

/Anki
kerstin z5-6
ja du har tur du smile.gif .. hehe ..
Anki V
Ja ngon gng ska man vl ha det (tur) yes.gif....fast jag har haft en del otur med STA-frna ocks.

Jag hnger p.....
Vad gr man t dessa?
Collomia debilis. Bergsjuvel 4/2 inne tcktes ltt
Asclepias incarnata, Rosensidenrt 1/1 inne, In i kylen 24/1 ut i vrme igen den 20/2

Ska jag stta dom i kylen igen? Ut vill jag inte stlla dom OM ngot redan r redo att gro. Kan det bra sig med kylskp p natten och vrme p dagarna eller ska jag luta mig tillbaka och se tiden an?

/Anki
Eva i Skne
CITAT (kerstin z5-6 @ 07-03-2007, 16:23) *
Spikklubba o lobelian -varmt varmt o fuktigt .. vrigt inklusive dessa tar omkring 4 v att gro -ta otlspiller:)
Gullklematis kan behva en kyleriod .. mjligtvis

Du som har s mycket att dela med dig av Kerstin, har du otlspiller ocks? innocent.gif
Jag ska frresten g och plocka ut ldan ur kylen, men jklar, nu har det ju hamnat nt annat i hyllorna. Stndig ommblering pgr bland sdder och sticklingar laugh.gif
kerstin z5-6
N jag har inga otlspiller -drfr str jag som ett fn o inbillar mej att en gnutt mgel r nog en grodd...
S detta r ett gemensamt problem

smile.gif

Asclepias incarnata, Rosensidenrt 1/1 inne, In i kylen 24/1 ut i vrme igen den 20/2
Lean back ...Collomia debilis. rosa form .. har inte rrt sig .. s var det sist med -tror den tog 8 v p sig den gngen
Kr bergvallmostuket p den -s tnker jag gra , kalla ntter kanske fr upp dem

Sidenrten .kan du kyla ett varv till
Anki V
CITAT (kerstin z5-6 @ 07-03-2007, 18:37) *
Lean back ...Collomia debilis. rosa form .. har inte rrt sig .. s var det sist med -tror den tog 8 v p sig den gngen
Kr bergvallmostuket p den -s tnker jag gra , kalla ntter kanske fr upp dem

Sidenrten .kan du kyla ett varv till

Aj, Aj Kapten! thanks.gif

Bergsjuvelen str nu p brickan som ker in i kylen varje kvll! smile.gif

P den str det ngra Eryngium och en sdd Androsace villosa, tnkte att det inte borde vara fel..... eller? g.gif

/Anki
Detta r en "enklare" version av forumet. Fr att se forumet med formatering och bilder kan du klicka hr.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon