Full version: Åkerfräken
Christoffer
Jag har köpt åkerfräken i lösvikt och druckit det som te i ca två veckor och redan har jag och två till märkt att
mitt hår har blivit tjockare och finare.

Det jag undrar över är hur man ska inta det på bästa möjliga sätt. Ska man göra så som jag har gjort, bara hällt
kokande vatten över och låtit det dra, eller ska man lägga åkerfräken i en kastrull och sakta låta det puttra ett tag
för att få ur alla bra ämnen? Finns det risk för att bli förgiftad vid långtidsbehandling?

Rapchic
CITAT (Christoffer @ 07-03-2007, 21:27) *
Jag har köpt åkerfräken i lösvikt och druckit det som te i ca två veckor och redan har jag och två till märkt att
mitt hår har blivit tjockare och finare.

Det jag undrar över är hur man ska inta det på bästa möjliga sätt. Ska man göra så som jag har gjort, bara hällt
kokande vatten över och låtit det dra, eller ska man lägga åkerfräken i en kastrull och sakta låta det puttra ett tag
för att få ur alla bra ämnen? Finns det risk för att bli förgiftad vid långtidsbehandling?

har kollat i två böcker där står det att det ska intas som te
+ det står att man inte ska dricka för länge då kan man få irriterad matsmältningskanal
Fenja
Teér bör drickas som kur under maximalt 3 veckor där efter ska ett längre uppehåll göras. Om du är ute efter kislet ska teét koka i minst tio minuter för att det ska frigöras. Annars kokar du precis upp vattnet, tillsätter örten och låter det dra under lock i 20 minuter.
Mvh
Fenja
Christoffer
Ok, då vet jag. Då blir det åkerfräken under lock.

Eller ska man strunta i Åkerfräken-te och gå över till Silicea för att få i sig kisel?
På den här sidan står det att man kan ta det i minst 3 månader.

SILICEA
Fenja
Vanliga Jästtabletter tycker jag fungerar bra för hår och naglar, dessutom är de väldigt billiga att köpa! Fördelen med köpta medel är ju att du får i dig en kontrollerad mängd och precis som du säger kan äta dem under längre period än om du experimenterar med örter själv.
Mvh
Fenja
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon