Full version: Bokfråga
Kajsa i Arvika
Jag är med i bokklubben Hem och trädgård och månadens utvalda bok är den nya "Perennbibeln", "Perenner, inspiration, skötsel, lexikon" av Marie Hansson och Björn Hansson... Vad tror ni om den, kan det vara något att ha? huh.gif

Jag önskar att man någon gång när man skriver en sådan bok slängde in några rader om fröförökning för var sort.. jag vet ju att det varierar mycket men några generellt hållna rader om växten behöver stratifiering eller ej vore underbart!! tummenupp.gif

En annan bok som jag funderar på är Trädgårdens färger av Sanna Töringe, någon som har något att säga om den?
Alba

Jag är nybliven medlem i Bokklubben Hem & Trädgård och funderar också på boken.
Det mesta kan man ju söka på nätet så jag vet inte hur jag ska göra. g.gif

Vore kul att höra om någon känner till den.
gunnelö
Allt om Trädgård, som kom idag, resencerar boken. Bl a skriver man så här "Det är inte alltid som inspiration och fakta förenats så lyckosamt som i den här boken." och "En så komplett bok om perenner har sällan givits ut - en klassiker och en verklig "måste ha-bok" för alla som älskar perenner."

Det låter ju lovande.

Gunnel Ö

Alba
Åh tack gunnelö - det verkar ju lovande..
Jag tycker det är svårt med böcker av denna typ - jag vill helst ha den i handen och bläddra innan jag bestämmer mig.
Ophelia
Den ska jag önska mig i födelsedagspresent rolleyes.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon