skymnings
Hej,
jag undrar om någon har något tips på växter som gillar att bo i badrummet? Då jag har katter får det heller inte vara giftiga sorter.
yla
katter gillar ampelliljor laugh.gif
Fialotta
Garderobsblomman...men
jag vet inte om den är giftig för katter unsure.gif
Tittiluringen
hej!

har inget annat förslag än möjligtvis garderobsblomman.

däremot vet jag hur det är att bo med katter och samtidigt försöka odla tongue.gif
jag brukar "testa" genom att sätta ner blomman framför katterna, börjar dom tugga är det bara att sätta den på kattsäkert ställe.
Låter dom den vara provar jag att ha den på ett ställe där jag ser om katterna senare tar sig en smakbit.

Detta gör inte att jag vet vilka blommor som är giftiga, men låter katten bli blomman är det ok att ha dom ihop, dom får inte äta på mina ogiftiga blommor heller.

Hälsningar
Tittiluringen
rolleyes.gif
lisen
Det sägs att djur sållar själva bland växterna. Har tittat på mina gna djur, hudar och en katt, och de verkar ha koll på det där. Men ändå..... jag är försiktig med att ta in extremt giftiga växter. Djuren kan vara så himla nyfikna.

Nu till badrumet, jag fuskar rolleyes.gif , köper snygga naturtrogna växter av plast eller tyg. De kan kosta lite grann men det är det värt.
estet
Fuktälskande blommor!
I mitt badrumsfönster har jag en orkidée och en flamingoblomma- som måste ha fuktigt för att blomma.

Andra sorter:
Alocasia x amazonica måste ha hög luftfukt. för att må bra.
Haha, hos mej har den stått i södersol & elelement i 3 år. Men den får en dusch då och då.
Hemtrevnad
Parasollväv
Ormbunkar
Murgröna
Kalla
Ampelsäv

Tips från "Kruka inne" Andrew Sturgeon
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon