Full version: Skottkärra
ingrid fuxwall
Den gamla har fått rosthål och så behöver vi en till så jag vänder mig till Er för att få råd om var man köper en bra skottskärra billigast.

Är inte ute efter en billig skottskärra bara där man säljer kvallite till bra pris - har jag hamnat rätt?

ingrid
Maria_z5
Hej!

Jag hittade en lätt kärra på Jula från 279:- och den blev jag nöjd med. smile.gif

/Maria
Lady Hamilton
Och jag köpte min skott kärra på Järn affären (Järnia) kostade kring 400:- men så hade den träskalmar och var inte av minsta modell...............
KURT
Se upp med hjulen, jag skulle defitivt föredra luftfyllda hjul som man pumpar. Och bra hjulaxlar så att den rullar lätt och smidigt.
ingrid fuxwall
CITAT (KURT @ 10-03-2007, 05:28) *
Se upp med hjulen, jag skulle defitivt föredra luftfyllda hjul som man pumpar. Och bra hjulaxlar så att den rullar lätt och smidigt.

Håller med dig.
Har skottskärror blivit billigare i dag? Har för mig att denna, lite drygt 20 år gamla kostade mer än 400 kronor.

Sedan undrar jag vad Ni har för åsikt om de med "behållare" i plast - kan det hålla?

ingrid
Maria_z5
Har bara haft såna i stallet men jag tycker att de är lite rangliga och att de gick sönder snabbare än metallkärrorna och som Kurt sa kolla hjulen så de rullar bra!

/Maria smile.gif
uno
Det finns en grön skottkärra med luftfyllt däck och träskalmar. Den har bra balans, är stark i plåten så man kan slänga ner en sten och billig ca 400:-. En hållbar kärra. Kom bara ihåg att hålla däcket välpumpat. Om det blr helt tomt klarar inte bensinstationernas luftpump av att blåsa upp det. Det behövs ett högre tryck efter som däcket är slanglöst.
MrsMP
CITAT (uno @ 12-03-2007, 23:50) *
Det finns en grön skottkärra med luftfyllt däck och träskalmar. Den har bra balans, är stark i plåten så man kan slänga ner en sten och billig ca 400:-. En hållbar kärra. Kom bara ihåg att hålla däcket välpumpat. Om det blr helt tomt klarar inte bensinstationernas luftpump av att blåsa upp det. Det behövs ett högre tryck efter som däcket är slanglöst.

Var köper man den? Låter ju superbra! tummenupp.gif
ingrid fuxwall
Köpte en skottskärra på Odal, grön, träskalmar, luftfyllt hjul och priset var 499 kronor, helt ok men den var ju bara på 80 liter.

ingrid
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon