aanderss
Vilken tycker ni det är?
uno
Hej aanderss!
När jag ser Din signaturbild hajar jag till. Tidigare hade jag den bilden som min signaturbild men bytte för ett tag sedan.
Har detta något med Din fråga att göra? Svar nej.
aanderss
CITAT (uno @ 16-03-2007, 07:42) *
Hej aanderss!
När jag ser Din signaturbild hajar jag till. Tidigare hade jag den bilden som min signaturbild men bytte för ett tag sedan.
Har detta något med Din fråga att göra? Svar nej.

trevligt. de är fridolf rudhin
catlady
Jag satsar på min egen om ett par år... a0a.gif
aanderss
CITAT (catlady @ 17-03-2007, 11:39) *

coolgleam.gif
evabra
Hej!
som helt novis på gemenskaper på nätet förstår jag ingenting av denna kommunikation. Vad betyder den? Trodde att det var en seiös fråga om intressanta , fina trädgårdar men det ser ut att vara en helt annan dialog! evab
emmapemma
JAg har faktiskt aldrig varit i en trädgård som jag känt varit "vackrast" (inte privatträdgård alltså).

Som handelsträdgård/visningsträdgård skulle jag säga Zetas, där kan man gå runt och känna "så här vill jag ha det hemma" (lätt, med tanke på att jag har en kvadratisk förortsträdgård på under 500 kvm? NOT!)
Ophelia
CITAT (evabra @ 17-03-2007, 21:03) *
Hej!
som helt novis på gemenskaper på nätet förstår jag ingenting av denna kommunikation. Vad betyder den? Trodde att det var en seiös fråga om intressanta , fina trädgårdar men det ser ut att vara en helt annan dialog! evab

Ja...och om du scrollar (rullar listan) uppåt så kan du se frågan som ställdes och välja om du själv har någon vacker trädgård du vill rekommendera. För övrigt kan du själv välja att deltaga i inläggen genom att besvara eller strunta i det. Det är just det som är så bra. Vad kommunikationen betyder egentligen, det kan nog bara de som skrivit inläggen besvara och vi andra kan bara gissa. Förmodligen betyder det att de båda hamnade på sidospår och det händer både här och där och ger en levande känsla till forumet smile.gif

För övrigt (tänker inte tappa tråden) anser jag att Lotte Möllers trädgård tillhör en av de vackraste. Så mysig och charmig. Men den är tyvärr inte öppen för allmänheten. Däremot är jag mycket förtjust i Enköpings parker och rekommenderar å det varmaste att stanna till där och strosa om ni har vägarna förbi.
Merlin

Örtagården på Visingsö är fin tycker jag. Man kan också köpa småplantor (köpte min första steviaplanta där för några år sen) och så säljer dom bla godis med mullbärssmak smile.gif Trädgården är såvitt jag vet ganska nyanlagd men den som gillar örter kan tillbringa några trevlig timmar där!
aanderss
gillar sofiero i helsingborg
http://www.sofiero.helsingborg.se/
Anna F
Kan bara hålla med. Sofiero är underbart!

Anna
Cilla
Finns många handelsställen som också bygger upp växtmiljöer som är roliga att se. Jag besöker ofta Ulriksdals Slotssträdgårdar i Solna, deras äppelallé, rabatter, stora öppna visningsfält och lilla visningsträdgård är intressanta och grisarna också som om några veckor får kultingar... Kring växthusen finns mycket att se som man inte upptäcker på en gång, och det är inte skyltat så man får botanisera lite. Lunchbuffén där tillhör Stockholms topp. Personalen är det som de flesta brukar skryta om men sällan hålla: Kunnig och engagerad. http://www.rappne.nu/

Vreta Trädgårdshandel är ett litet ställe i Tumba som imponerar. Där var det bara förgiftad mark och asfalt för några år sedan, nu prunkar det mängder på liten yta och kvinnan som drivit upp stället är bustrevlig. Många aktiviteter och föresläningar mm samlas där också. http://hem.fyristorg.com/eruts/vreta/index.html

I Zetas Trädgård kan man som tidigare skrivits också se bra planteringar mellan växtförsäljningarna.

aanderss
CITAT (Anna F @ 05-05-2007, 09:36) *
Kan bara hålla med. Sofiero är underbart!

Anna

oja de är de. beök gärna den på en vardag där är mycket folk på helgerna
Airamya
Hittade en trevlig sida, däre man kan spana lite Trädgårdsspaning
gunvor
det är många år sedan jag var vid Ronneby Brunn - men det var otroligt fint!"

någon som besökt Sparlösa trädgårdar i Västergötland??
AstLar
CITAT (Merlin @ 22-03-2007, 20:41) *
Örtagården på Visingsö är fin tycker jag. Man kan också köpa småplantor (köpte min första steviaplanta där för några år sen) och så säljer dom bla godis med mullbärssmak smile.gif Trädgården är såvitt jag vet ganska nyanlagd men den som gillar örter kan tillbringa några trevlig timmar där!

Vi var till Visingsö i lördags.
Där fanns flera fina trädgårdar som man kunde se från vägen.
Tyvärr regnade det på oss, så vi tog en runda med öasvängen (bussen)
Men man såg mycket vackert från den också.
Alba
CITAT (catlady @ 17-03-2007, 12:39) *

Vi kommer flirting.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon