Netha
Visst är det väl förunderligt att fåglarna hos oss har bytt melodi. Deras kvitter låter som ljuv melodi redan vid sexsnåret på morronen.
Detta trots att vi har dryga metern snö på backen.
Talgoxarnas drill är den man mest märker av ... medan Talltitan har samma läte. smile.gif
silos
Javisst sjunger fåglarna härligt nu (annars också), men nu verkar de veta att våren är på väg tillbaka med allt vad det innebär.
Pjater
Deras dumma parnings sång håller mej vaken 6 på morgonen när jag behöver sova för att orka med kvälls jobbet, haha kanske lite för mycket att klaga på dem men men, haha........
Lars-Olof Arvids
Visst är det härligt att fåglarna har börjat sjunga sina vårsånger! I onsdags kväll sjöng den första koltrasten hos mig.

Olle
pejori
CITAT (Lars-Olof Arvids @ 09-03-2007, 08:30) *
Visst är det härligt att fåglarna har börjat sjunga sina vårsånger! I onsdags kväll sjöng den första koltrasten hos mig.

Olle

dom har börjat här också, då är det våår verkligen tummenupp.gif
nu skanar jag sädersärlan bara när den har kommit är det verkligen vår, den ä'r mitt vackraste vårtecken blushing.gif
Ciczi
De små liven är som tokiga här... talgoxarna och blåmesarna jagar partners och duvorna har börjat att kuttra... wub.gif

Ciczi
Fågelvägen
Jag har vaknat ett par morgnar vid 5-tiden av att en koltrast (tror jag) länge och envetet sjunger ett par koltrast-toner + en typisk mobiltelefon-visa. Mycket melodiskt och skickligt. smiley_small_hug.gif Trevlig orsak att vakna, tycker jag.
Susanne i Linköping
CITAT (Fågelvägen @ 30-03-2007, 22:18) *
ett par koltrast-toner + en typisk mobiltelefon-visa.

laugh.gif Mobiltrast! a0a.gif Du får väl spela in fågeln och använda ljudet som ringsignal på din mobil!!! crazy.gif
Annamal
Haha! Känner igen det där med mobilfågeln, fast för min del var det en fågel för några år sedan som lät precis som min väckarklocka! Lite irriterande att vakna stup i kvarten och försöka stänga av väckarklockan utan att det hjälpte. Visst finns det en del fåglar som kan lära sig att härma en hel del ljud? Typ trastar eller något sådant.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon