Full version: Mariaklocka
Magdis
Jag har många pyttesmå groddar av denna blomma nu. smile.gif När det gäller omskolningen, ska de sättas en och en då? Eller en liten klunga? Har ingen erfarenhet av denna sedan tidigare.
Penstemon
Den ska sättas en och en.
Magdis
Tack för snabbt svar! smile.gif Oki, då vet jag vad jag har att pyssla med i vår. Måååånga Mariaklockor blir det...får nog dela med mig till hela grannskapet. Tur jag inte sådde alla 500 fröna iallafall! sweatingbullets.gif
Magdis
Jag tar upp min gamla tråd igen. smile.gif Jag skolade om Mariaklockorna för över en månad sen nu och de ser så taniga ut om stjälken som är närmast jordytan. Resten av plantan ser knubbig ut men just den delen av stjälken är tunn och sladdrig som bara den så att hela plantan ligger ner. Ska det vara så? Jag är inte riktigt säker på hur den ska se ut som färdig men den kanske växer lite krypande? Ska se om jag kan ta en bild o lägga in senare.
catlady
Mariaklockorna jag sådde förra året var också taniga och vissa låg ner ett bra tag. Det tog lååååång tid innan de började växa på riktigt, och de var känsliga för för mycket värme och sol.
mamamaggan
Kommer inte ihåg hur mina varit som småplantor men det blir en ganska stor och ståtlig blomma som blommar läääääänge. Satte en ny omgång i pallkrage i höstas och lade glas över. Nu har jag hundratals att ta hand om ! Tycker nästan resultatet blev bättre när jag sådde ute.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon