Vårlök zon 2
Hej!

Jag har en mycket gammal häck av karagan som är totalt förvuxen och som nu ska sågas ner för att sedan få växa upp under mer kontrollerade former. Den är dessutom väldigt gles på sina ställen och jag skulle vilja plantera i så att den blir tjockare. Finns det någon som har förslag på vad jag kan plantera, jag vill inte ha mer karagan utan något annat så det blir litet omväxling.

anna_rispan
Oj, har du provat o gräva eller har du grävmaskin eller nåt?? Jag blev genast orolig att det var massa rötter. Men allt sådant har du kanske redan funderat över.

Häggmispel kanske? De blir väl buskiga och fina. Det finns tydligen många olika med olika fördelar, men de vet inte jag tyvärr.
Vårlök zon 2
Ja, mispel har jag funderat litet på!

Och rötter finns där, massor, men en eller annan ny buske orkar jag nog gräva för!
Big Gardener
Buskar som fyller ut befintliga häckar på ett bra sätt och klarar formklippning är buxbom och måbär.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon