Full version: Brandeby ....
Rossi
Vad tror ni? Går han vidare ikväll igen? Hans taktik för att åka ut den här veckan är ju att han för en gångs skull ska försöka att göra sitt bästa på dansgolvet. Kan ju bli kul att se hur det går! laugh.gif
Netha
Tror nog att han blir kvar. Vet inte om jag ska tycka det är bra eller inte. g.gif

Synd om de som kan dansa och jobbar hårt... att de ska åka ut. sad.gif
Men så är det ju ett underhållningsprogram som tydligen ska ha en clown med varje säsong. laugh.gif
karjo
Tycker synd om de andra som dansar och kämpar och vill vara kvar! Så om han vill åka ut så låt honom göra det!
anna_rispan
jag tycker det är så dåligt att folk röstar på en som inte kan dansa. tänk om sverige skulle vinna höjdhopps-vm på 150 cm. då skulle svenskarna skämmas o tycka det var pinsamt. men att låta kass-lasse paja varje fredag det tycker de är okej. wacko.gif
Rossi
Och det är tittarnas fel att han är kvar..... Tydligen får han inte lov att hoppa av såvida han inte är halvt döende så så länge vi röstar på honom så får han valla fläsket på dansgolvet! laugh.gif

Nu börjar det!
pejori
håller tummarna för att han får sin vilja igenom idag thumbsup.gif
nu ska han väl ändå åka ut? whistling.gif
men jag tror tyvärr att ebba åker idag crying.gif
Pia L
Ditt fel Pejori, det var du som ondade ut Ebba flirting.gif
Det är ren bedrövelse att karln är kvar än
Gillan
Okej!, lag har sett ett halvt avsnitt....så.............nog borde jag vara tyst..........men, jag hann i alla fallse Bandeby..................och, det var bland det värsta jag sett blushing.gif
Lady Hamilton
Och ändå verkade det som att han "dansade" i dag.................. whistling.gif
Gillan
CITAT (Lady Hamilton @ 09-03-2007, 23:22) *
Och ändå verkade det som att han "dansade" i dag.................. whistling.gif

ÖHH!!! Kallar du det att dansa?...................
Lady Hamilton
CITAT (Gillan @ 09-03-2007, 23:24) *
ÖHH!!! Kallar du det att dansa?...................

Tydligen............
Gillan
Fniss!
Pia L
Gillan, det var i särklass det bästa Lasse har presterat på hela tävlingen
ingrid fuxwall
CITAT (Pia L @ 09-03-2007, 23:30) *
Gillan, det var i särklass det bästa Lasse har presterat på hela tävlingen

Instämmer!
Idag visade han framfötterna och dansade yes.gif
pejori
CITAT (Pia L @ 09-03-2007, 23:10) *
Ditt fel Pejori, det var du som ondade ut Ebba flirting.gif
Det är ren bedrövelse att karln är kvar än

yahoo.gif yahoo.gif inte då, men jag är övertygad att den här tävlingen är uppgjord på förhand....jag har haft rätt fyra veckor i rad nu whistling.gif innocent.gif
Gillan
Ja,ja.............det tror jag på..............men jag tittade ju på " Så här ska det låta", och trodde att Ladyn uppfatt shy.gif ade det......................sorry, .............ville bara skoja blushing.gif
pejori
CITAT (Gillan @ 09-03-2007, 23:19) *
Okej!, lag har sett ett halvt avsnitt....så.............nog borde jag vara tyst..........men, jag hann i alla fallse Bandeby..................och, det var bland det värsta jag sett blushing.gif

crying.gif crying.gif crying.gif då ska du veta, att det han gjorde i dag var det bästa någonsin i tävlingen dunno.gif dunno.gif
fattar inte nått jag dunno.gif
Gillan
såg ju bara en glimt av dansarna ju blush.gif
netaave
CITAT (pejori @ 09-03-2007, 23:40) *
crying.gif crying.gif crying.gif då ska du veta, att det han gjorde i dag var det bästa någonsin i tävlingen dunno.gif dunno.gif
fattar inte nått jag dunno.gif

Okej håll i er!
Lasse brandeby kan dansa, han är utbildad danspedagog och har haft egen dansskola.
Detta är alltså uppgjort i samarbete med Tv4 och nu "blir han" långsamt bättre, för att förmodligen ta hem hela rasket.
titti49zon6
O fy vad fuskigt isåfall, men det är ju typisk TV att lura oss oskyldiga tittare angry.gif
Eva 33c
CITAT (netaave @ 10-03-2007, 14:32) *
Okej håll i er!
Lasse brandeby kan dansa, han är utbildad danspedagog och har haft egen dansskola.
Detta är alltså uppgjort i samarbete med Tv4 och nu "blir han" långsamt bättre, för att förmodligen ta hem hela rasket.

Nyfiken fråga- hur vet du det?

(Att han är utbildad danspedagog och har haft dansskola menar jag framför allt)
storm
Dansskola har jag inte hört men seglarskola däremot,jag har en bekant som gick där han har berättat mycke skojiga saker.
anna_rispan
en sak som jag grubblat över är hur han verkar ha noll taktkänlsla. sjöng inte han som kurt ohlsson???
ÅsaF
Jag tycker de kan avskaffa telefonröstning. Det slår ändå bara fel i det där programmet. Nä fram för juryn så det blir lite ordning. Då blir det i alla fall en tävling istället för ploj.
*Stintan*
självklart är det uppgjort från början men jag har svårt att förstå underhålningsvärdet med att ha lasse brandeby kvar, det känns bara patetiskt.
Netha
CITAT (netaave @ 10-03-2007, 14:32) *
Okej håll i er!

Är det verkligen sant? Borde man inte läst i tidningarna då att han bara bluffar?
F.ö... jag skulle aldrig satsa en krona på röstning... litar numera inte på någon sådan...inte heller melodifestivalens.
Lady Hamilton
Tror inte en sekund på att Brandeby har haft någon dansskola biggrin.gif Nu är det någon som velat skojja med dig Neetave..........
netaave
Om det är någon som skojar så är det radiokanalen Rixfm isf, där berättad ståupparen Jan Bylund detta härom morgonen, han ska ha gått och lärt sig dansa där.
pejori
CITAT (netaave @ 11-03-2007, 23:02) *
Om det är någon som skojar så är det radiokanalen Rixfm isf, där berättad ståupparen Jan Bylund detta härom morgonen, han ska ha gått och lärt sig dansa där.
yahoo.gif yahoo.gif yahoo.gif stämmer bra det för Jan bylund har också två vänsterfötter yahoo.gif yahoo.gif
han har nog gått i lasses skola han crazy.gif
Kathy
CITAT (netaave @ 11-03-2007, 23:02) *

laugh.gif laugh.gif laugh.gif

Jan Bylunds jobb är just stå-uppare.
pejori
CITAT (Kathy @ 12-03-2007, 10:07) *
laugh.gif laugh.gif laugh.gif

Jan Bylunds jobb är just stå-uppare.

precis yahoo.gif yahoo.gif w00t.gif
aanderss
vem är brandeby tongue.gif
känner bara kurt olsson yaay.gif
Farbror Blå
CITAT (aanderss @ 15-03-2007, 10:19) *
vem är brandeby tongue.gif
känner bara kurt olsson yaay.gif

Och varför är han aktuell, går Kuro Olsson i repris nu igen?
aanderss
CITAT (Farbror Blå @ 15-03-2007, 10:52) *
Och varför är han aktuell, går Kuro Olsson i repris nu igen?

nä men kurt är alltid aktuell tummenupp.gif
Farbror Blå
Vet inte om jag tolkar anderss rätt, men mina inlägg var i alla fall försök att fåer att få NÅGOT ANNAT på hjärnan än korkade program på reklambetalda TV-kanaler.... flirting.gif
aanderss
CITAT (Lady Hamilton @ 10-03-2007, 21:09) *
Tror inte en sekund på att Brandeby har haft någon dansskola biggrin.gif Nu är det någon som velat skojja med dig Neetave..........

han är utbildad dansbandsmusiker. han spelar saxofon
*Stintan*
dansbandsmusiker tror jag inte på däremot spelade han saxofon i ett popband på 60-talet, High Notes, och han är journalist i botten.
aanderss
CITAT (Stintan43 @ 15-03-2007, 20:16) *
dansbandsmusiker tror jag inte på däremot spelade han saxofon i ett popband på 60-talet, High Notes, och han är journalist i botten.

han säger iaf själv att de var i ett dansband.
han jobbade på radio göteborg i början på 80 talet
Pia L
Vad tror ni om Göteborgs Fred Astaire? Är han kvar efter tittarrösterna? rolleyes.gif
Alba
CITAT (aanderss @ 15-03-2007, 20:35) *
han säger iaf själv att de var i ett dansband.
han jobbade på radio göteborg i början på 80 talet

Kanske inte samma dansbandsstil som vi förknippar med ordet dansband.

High Notes, musikgrupp från Göteborg som 1964 vann den västsvenska finalen i Sveriges Radios twistbandstävling, med Lasse Brandeby på saxofon,
Felicia
Nu blev Brandeby glad yes.gif

/Felicia
Pia L
Jag med rolleyes.gif
AnitaO
Säger som Gert Fylking .... Äntligen giggle.gif
cato
Ja, nu kan tävlingen börja-

Cato
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon