Full version: Vårtecken i Dalarna
Trädgårdstokan
Idag har jag sett det första vårtecknet. En talgoxe har börjat städa i vår gamla brevlåda i trä som numera fungerar som fågelholk, tulpanlökar vid husväggen är på väg upp och dagliljorna gör också sina försök att sticka upp ur jorden vid husväggen.

Vad glad man blir, fast vi har någon dm snö här utanför Falun. yahoo.gif
Sailor Pluto
Här, på gränsen till Dalarna, har det kommit upp snödroppar! Såg det idag när jag en runda i trädgården wub.gif . Man ser också andra saker som börjar sticka upp. Vet tyvärr inte vad det är, bara att det inte är snödroppar. Fåglarna har varit väldigt livliga också. Har väckts av deras kvitter flera dagar i rad nu smile.gif .

Snön har börjat tina bort också. Snart är det vår... yahoo.gif !
Madeleine1
Igår såg jag att Snödropparna blommar, så de måste kommit upp för ett par dagar sedan. Krokusen börjar titta upp, men blommar inte än på ett tag.
Och jag bor i Mälardalen. tummenupp.gif
Limeblossom
Enda vårtecknet här i Svärdsjö är väl att koskiten på åkern börjat lukta smile.gif Och att det har tinat på vägar och grusgång. Inget som sticker upp ur snön än...
Eva 33c
Jag hittade en snödropps-knopp under en buske mot söderväggen! tummenupp.gif
Och jag bor också i Falun.
zine
Hittade blåsippor igår i en södersluttning där jag bor 50-100 meter från dalagränsen.. wub.gif

Förresten såg jag en nässelfjäril i fredags också!
Helen i Piteå Zon 5
Och här i Piteå har snön börjat droppa bort från taken biggrin.gif På marken är det fortfarande djup snö och heltäckande biggrin.gif
lisan
Har varit ute och njutit av vårsolen,här blommar snödroppar och krokus.Tulpanerna har börjat visa sig lite.En flock bofinkar har gjort mig sällskap.Visst är det härligt rolleyes.gif och få börja planera för trädgården igen bravo.gif

Vårliga hälsningar från Lisan

småland zon 4
Limeblossom
Såg små krokus-spetsar i rabatten igår smile.gif så det går framåt....
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon