Ja jag menar för att man sitter för mycket framför datorn?
Ibland tänker jag på hur det var innan datorn kom in i huset. Funderar lite på vad jag gjorde då istället och då blir jag lite glad för att jag är lite långsam med att ta till mig nymodigheter. Jag undrar hur det skulle ha sett ut om det funnits dator när barnen var små eller växte upp. Hade jag tagit mej den tid som dom behövde då eller hade jag gett dom varsin dator o sen hade vi suttit i varsitt rum och och tittat på en skärm och klickat hit och dit. Jag vet inte som tur är eftersom mina ungar blev flygfärdiga innan jag skaffade dator, eller lite ljuger jag för vi hade en som dom satt och chattade vid och jag tyckte det var rent bedrövligt och faktiskt drog ur sladden på vid ett flertal tillfällen. Ja jag begrep ju inte bättre! Men hur är det egentligen där ute idag. Får våra barn den den tid vi har skyldighet som föräldrar att ge dom eller tillbringar vi för mycket tid framför datorn. Jag är faktiskt gald att det inte va så vanligt med datorer när mina barn växte upp utan den tiden ägnades istället åt gemenskap och naturupplevelser av allehanda slag.
Nu har jag inga barn hemma längre men kan ändå känna att jag ägnar för mycket tid åt datorn, men vadå den är min bästa vän ju.
Hur ser ni andra på det?