digitalkarin
10-06-2003, 20:32
Jag ska skörda min spenat nu. Vad finns det för något som man kan så där istället, så här sent? Dill? Hinner den komma upp?
Någonting annat ätbart som man hinner så nu?
Annika i Korsholm, Finland
11-06-2003, 06:18
Rucola ska sås sent för att inte gå i blom. Annan sallat går säkert också bra. Grönkål går utmärkt för den klarar sig långt in på hösten. Det går säkert bra att försöka med vad som helst! Dill brukar de väl också säga ska sås i omgångar så det borde inte vara något problem, speciellt om det inte är bara dillkronorna du är ute efter.
Förutom att du skulle kunna så spenat! (förutsatt att du tror att det inte blir mycket sol) så kan man så de flesta andra bladgrönsaker också, tex asiatiska bladgrönsaker. Men de är också känsliga för varmt och torrt klimat och kan börja blomma. Men annars kan man så dem fram till början av augusti.
Kerstin i Malmö
11-06-2003, 07:33
Rädisor är ju något man sår hela säsongen!
Liksom sallat, gror dock inte så bra om det är för varmt (över 20°).
Sockerärter sätter jag i flera omgångar.
Bönor är det säkert inte försent att sätta och dom vill ju ha det varmt.
Dill tycker jag lättast man får bra om man sprider den över hela landet man odlar på. Jag plockade ett stort fång i måndags som jag hackade och frös in, 6 dl utan problem. Oj så "rik" man känner sig att kunna ta av sitt egna odlade som är färskt, fräscht och fint!
Kerstin
Ingrid på Västkusten
12-06-2003, 19:17
Vad man kan så?????
Allt!
Vi är ju i JUNI!
Så - odla vidare och var glad - sommaren är framför oss!
Hälsar ingrid
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du
klicka här.