Ingela_67
Har övervintrat tre Änglatrumpeter i min matkällare...tyvärr har jag glömt vattningen thumbdown.gif och nu plockade jag upp de från källaren..de få blad som är kvar är givetvis vissnade..men stammen känns hård och frisk. rolleyes.gif

Har nu ställt dem i ett österfönster och vattnat igenom dem. Tror ni det är liv i dem...eller har de torkat bort och hur sköter jag om dem i fortsättningen??? help.gif

// Ingela.
Fenja
Det du kan göra är väl det du gjort, ta fram dem i ljus, gärna extra ljus om du kan, vattna och hoppas att det skjuter nytt... Överlever de så bör du plantera om dem i stora krukor gärna direkt i kogödsel som finns att köpa på påse. Börja ge flytande gödsel vid varje vattning 4-6 veckor efter omplantering.
Mvh
Fenja
Ingela_67
thanks.gif för svaret!! Håller tummarna att det är liv i de trots min glömska thumbsup.gif

// Ingela.
Hum
Är stammen hård och frisk så tror jag nog den återhämtar sig.

-jb-
Magnus G
hej alla,

När min STORA änglatrumpet övervintrar så tar jag bort alla blad så bara stammen blir kvar. Jag tar även och klipper ner den en del.. Spar på de flesta förgreningar. Den får även MKT sparsamt med vatten( under vintern kanske 2- 3 ggr) och då är det ingen rotblöta... Den står mörkt och svalt, en jordkällare måste vara perfekt ju..

MVH Magnus
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon