Full version: Omskola Aubrietia?
laluna
Har läst här på forumet att man skall omskola aubretia tussvis. Men vad 17 innebär det confused.gif Hur många skall jag sätta på ett ungefär om jag planterar om i 8*8 burkar?
Fenja
Har för mig att aubretia ska skolas ut 3 och 3... läste det i någon tråd här nyligen.
Mvh
Fenja
laluna
Hmm läste på fröer.nu vad som stod för odlings råd och då står det omplanteras 1 per kruka? En sån liten ynklig sak kan väl inte bli en stor planta confused.gif Eller??
kerstin z5-6
Går bra med samma storlek som lobelia tussar med .. tre och tre funkar men är ett himla pill ..
dvs tre fyra cm s tussar-de tillhör undantagen ...
laluna
Vad bra då kör jag på en klump i varje kruka då. Spar en massa plats under lysrören oxå och det är ju strålande tummenupp.gif
Jonas70
Jag brukar skola om dem utifrån hur många plantor jag i slutända vill ha wink.gif
Vill jag har 20 plantor så tar jag lite mindre "tussar" än om det bara är 4 plantor jag vill ha som slutresultat. Det funkar wub.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon