Har visserligen växthuset frostfritt hela vintern för att övervintra växter men idag har jag dragit igång värmemattan och flyttat ut frösådderna och det känns sååå härligt!! Är bara tvungen att dela med mig lite av vårkänslorna. Så här såg det ut i växthuset idag innan jag tillslut var tvungen att slita mig och gå in. Mer bilder finns i mitt album Växthuset 2007 och frösådd 2007.
Helen i Piteå Zon 5
10-03-2007, 23:44
Ser ljuvligt ut, lyllos du Jag är lite fegare, brukar starta upp sista helgen i mars....läääängtar!
Tesa
10-03-2007, 23:46
Ser alldeles underbart ut ju, får nog försöka upparma lite vårkänslor och städa ut mitt växthus så att jag också kan hålla på sådär..
grynet
11-03-2007, 07:14
Vad härligt det såg ut i ditt växthus..har köpt ett växthus,men inte fått upp det än sambon måste fylla upp och plana ut gräsmattan först,där det ska stå..men sen så en liten fråga..måste man "toppa" sådda plantor? det har inte jag gjort med en enda,som jag har är det för att dom ska bli "buskigare" eller vad?
Katti med torpet
11-03-2007, 07:53
CITAT (grynet @ 11-03-2007, 07:14)
en liten fråga..måste man "toppa" sådda plantor? det har inte jag gjort med en enda,som jag har är det för att dom ska bli "buskigare" eller vad?
För att kunna svara på den frågan måste du tala om vilka växter det gäller det varierar nämligen från sort till sort. Gennerellt "måste" man dock ingenting även om många växter blir buskigare och tätare om man toppar. Klängväxter får ofta fler stänglar osv. Att toppa en solros vore däremot rena avrättningen.
ewa zon 3
11-03-2007, 10:24
CITAT (Katti med torpet @ 10-03-2007, 23:24)
Så här såg det ut i växthuset idag innan jag tillslut var tvungen att slita mig och gå in. Mer bilder finns i mitt album Växthuset 2007 och frösådd 2007.
Se jättehärligt ut Katti. Ska titta in i ditt album också
/Ewa
jazza
11-03-2007, 10:25
Hej Katti
vilket bra plastväxthus du har i ditt växthus - var har du köpt det??
Ett sånt skulle passa i mig...
Katti med torpet
11-03-2007, 11:01
CITAT (jazza @ 11-03-2007, 10:25)
Hej Katti
vilket bra plastväxthus du har i ditt växthus - var har du köpt det??
Ett sånt skulle passa i mig...
Sambon köpte det åt mig, tror det var på Ö&B (eller var det Rusta?) Det levereras med armerad plast men den har jag inte ens packat upp utan kör bara med bubbelplasten. Ca 2x3m.
Åsa, mälardalen zon 2
11-03-2007, 11:09
Såna små plastväxthus säljs på många håll under våren även Lidl har ibland såna de har ett som är lite mindre med bland de produkter som börjar säljas på torsdag fast det kostar 559kr tror jag sett billigare varianter på Rusta.
Susanna
12-03-2007, 10:15
Katti, vad skönt att ha kommit igång! Men jag är liten nyfiken på hur du sköter vattningen under vintern där du förvarar växter där. Du bor ju precis som jag en bit ifrån din odling!
Katti med torpet
12-03-2007, 13:49
Ang vintervattning så är det väl så att jag inte vattnar så ofta :-) Skämt och sido, jag är sällan borta mer än två veckor i sträck och när tempen ligger runt 5-10 grader behöver jag inte vattna oftare än så. Värre är det nu på våren när de känsliga sådderna bor där och solen dessutom börjar lysa för nu ökar vattenförbrukningen avsevärt. Tack och lov bor mamma några mil därifrån och hon brukar förbarama sig över dem om jag inte kan åka själv.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.