Katti med torpet
Vissa grenar på mina änglar skrumpnar liksom ihop. För st blir de gulaktiga och sen skrumpnar och torkar de.
Så här ser en gammal skada ut (borde ha klippt bort grenen redan i höstas men men).
Någon som har en idé om vad det här beror på. Änglarna står på övervintring i växthuset och växer långsamt även då. De har hela tiden 4-5 gröna blad i toppen av kvistarna. Temp mellan 5-15 grader och halvsnål vattning. Naturligt ljus.

[attachment=353:Ängel_skrumpen.jpg]
Eva St
VISSA AV MINA GÖR LIKADANT MEN KLIPPER MAN BARA BORT DET SÅ ÄR DET JU FULLT MED LIV I GRENEN INNANFÖR DET TORRA
Katti med torpet
Jo visserligen men jag tycker att det var betydligt fler grenar som drabbades av detta i vinter än förra vintern och om det beror på nåogt fel i behandligen och/eller miljön vore det ju bra om man kunde undvika det.
Dock skönt att höra att även andra råkar ut för samma sak.
Ardisia
Mina ser faktiskt ut så också, jag har tre som övervintrat i matkällaren men där har inte varit lika kallt som förra året så det kanske är värmen. Nu står mina i tvättstugan men jag undrar om de tar sig. En av dem skjuter nya skott men inte de andra.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon