Full version: Medlemslistan
Fenja
På alla andra forum som jag är med på måste man vara medlem för att kunna se medlemslistan. Men här på Odla kan man som gäst gå in och bläddra bland medlemmarna. Är det någon särskild tanke med det eller?
*undrar*
Fenja
anna_rispan
kanske för att kunna se om det namn man vill ha är ledigt eller inte. då slipper man ju som blivande medlem testa 48 olika innan man träffar ett ledigt.
Fenja
Ehhh.... verkar lite långsökt om man som ny ska kolla genom över 9000 medlemmar för att se hitta ett namn som inte är upptaget... Man får ju besked om det direkt när man registrerar sig. På andra forum brukar man inte kunna gå in och läsa medlemmarnas profiler innan man är medlem själv.
Mvh
Fenja
anna_rispan
nje men man kan ju söka. man behöver ju inte bläddra igenom alla.
o om en ny chansra på ett namn o får nej, o fortsätter o chansa....kankse att den tröttnar då o ger upp.
*Stintan*
Vem som helst kan ju regga sig så det spelar väl egentligen inte någon roll eller innocent.gif
Lady Hamilton
CITAT (Fenja @ 11-03-2007, 13:27) *
På alla andra forum som jag är med på måste man vara medlem för att kunna se medlemslistan. Men här på Odla kan man som gäst gå in och bläddra bland medlemmarna. Är det någon särskild tanke med det eller?
*undrar*
Fenja

Det fungerar precis likadant på ditt forum dunno.gif så jag förstår inte vad du menar............
Netha
Blir nästa steg att enbart medlemmar får läsa inlägg?

Ingemar
thanks.gif för att ni uppmärksammade mig på detta.

Det är ändrat nu, meningen är att Gäster bara ska kunna läsa i trådarna och ingenting annat. Men det är så mycket att hålla reda på så det hade jag missat!

Självklart vill vi att så många som möjligt blir medlemmar om dom ändå använder forumet och då måste det ju finnas lite extra fördelar som lockar yahoo.gif
Fenja
CITAT (Lady Hamilton @ 11-03-2007, 18:05) *
Det fungerar precis likadant på ditt forum dunno.gif så jag förstår inte vad du menar............

Mitt forum? Jag har inget forum....?
Övriga kommentarer tycker jag inte är värt att bemöta ens en gång...
Mvh
Fenja
Lady Hamilton
Äh! Fenja var inte så blygsam nu giggle.gif Det vet väll de flesta att du "vurmar" för Grönasidan och trivs mycket bra där (också blush.gif ) Och du skrev ju "På alla andra forum som jag är med på måste man vara medlem för att kunna se medlemslistan." Jag menade inte att du "ägde" sidan heller, men eftersom jag vet att du är på Gröna sidan så tog jag det som exempel.......Men åter till frågan Jag förstår fortfarande inte varför det skulle vara något fel på att Gäster kan gå in och kolla på vilka medlems namn det redan finns registrerade g.gif
Fenja
Ok Ladyn, då är jag med. Jag har inte upptäckt att det är så på Gröna Sidan förrän nu när du sa det och jag kollade. För övrigt trivs jag väl där ungefär lika bra som på andra ställen jag besöker...
De andra forumen, utöver Gröna Sidan då, som jag är med på går det i alla fall inte att gå in i medlemslistan som gäst på! Jag menar inte att det är fel, om du läser mitt första inlägg så undrade jag om det var någon särskild tanke med det? Eftersom de flesta forum kräver att man är medlem för att man ska komma åt alla funktioner. Jag var bara nyfiken, för på gamla Odla kunde man inte gå in i medlemslistan som gäst... men jag såg i dag när jag kollade aktiva medlemmar här på Odla på indexsidan att flera gäster läste medlemsprofiler, därav min undran.
Mvh
Fenja

pejori
aktiva medlemmar här på Odla på indexsidan att flera gäster läste medlemsprofiler, därav min undran.
Mvh
Fenja

blushing.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon