Trädgårdskatten
Hej! Är ny här på forumet och har lite funderingar.. går i växthustankar. Väljer mellan Willab och Skånska byggvaror, tänker mig ett ca 8 kvm stort växthus. 6 mm isolerplast och grönlackerat. På Willab säljer de även separata socklar förutom den integrerade, är detta viktigt? Den integrerade sockeln går väl också att gjuta fast i marken? Skånska byggvaror hade bättre pris just nu och jag velar fram och tillbaka, tacksam för rådgivning. smile.gif
snillan
Hej Trädgårdkatten !

Några trådar längre ner i växthusforumet, hade jag samma problem som du valde mellan skånska byggvaror, Willab, och Classicum, kolla där för jag fick jättemånga bra synpunkter på valet, och kom efter någon/några dagar fram till Willab el Classicum, och nu blir det till slut Willabs Euro Serre maxi 4.

Snillan
Trädgårdskatten
CITAT (snillan @ 11-03-2007, 15:05) *
Hej Trädgårdkatten !

Några trådar längre ner i växthusforumet, hade jag samma problem som du valde mellan skånska byggvaror, Willab, och Classicum, kolla där för jag fick jättemånga bra synpunkter på valet, och kom efter någon/några dagar fram till Willab el Classicum, och nu blir det till slut Willabs Euro Serre maxi 4.

Snillan

Tack! trådarna gav mig bra information om de olika växthusen, men hittar inget vad gällande sockeln..
kollba
På Willabs hemsida står att den separata sockeln är stabilare (för Juliana växthus).
Sen kan jag tänka mig att det är lättare att montera eftersom man kan sätta dit och gjuta fast sockeln först och därefter ta itu med själva växthuset....
Jonas70
Val av sockel handlar väldigt mycket om monteringen, eller rättare sagt gjutningen. Använder man sig av den integrerade sockeln så måste man gjuta fast den först när hela huset är monterat och det gör det naturligtvis lite jobbigare (och kanske svårare) att väga in den så att allt hamnar rakt. Dessutom blir huset lite högre med den sperata sockeln i jämförelse med den integrerade.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon