Astilboides tabularis syn. Rodgersia t. Nr 368 fröbeställning från Sta.Det har nu grott massor av små plantor,hur gör jag nu? Jag är även osäker om den klarar sig i zon 7-8 och hur ser den ut? Kan nån hjälpa mej?
kerstin z5-6
11-03-2007, 15:08
ja den borde klara sig utan problem , skola o avhärda som vanligt har du rodgersia podphylla BRONSRODGERSIA -REK VARMT !
sqrulan
11-03-2007, 15:14
Jag tänkte nog att den såg ut ungefär så men tänkte på stora parasollblad åxå.Jag trodde att parasollblad o rodgersia kunde vara två olika växter.
kerstin z5-6
11-03-2007, 15:19
Ja de är de Rodgersia p o ditt parasollblad är två helt olika växter,sök på Rodgersia rotlaub" tex .. mina bilder funkar inte idag ..
kolla även på tex google image astilboides tab.
bägge har Rodgersiafamiljens gener "
sqrulan
11-03-2007, 15:31
Igen! Hoppas att jag nu kan få dom små liven att överleva.Alltså är Rodgersia rotlaub parasollblad med stora oflikiga blad! Om jag har förstått rätt.Den måste jag försöka få tag på,för den borde väl åxå överleva här?
kerstin z5-6
11-03-2007, 18:00
kanske man kan säga -Men rodgersia podophylla kallas på svenska Bronsrodgersia Parasollblad kallas astilboides
Få se nu om jag får in min frösådda Rodgersia podophylla
sqrulan
11-03-2007, 18:07
Men va jag är klantig! Jag läste nu Allt om trg nya tidning och där står det ju.Det jag ville veta.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.