sqrulan
smile.gif Jag såg någon som skrev nånstans om små ekplantor som poppade upp under eken och att dom brukade rycka upp dom o kasta dom.Kasta dom gärna till mej,jag skulle vilja försöka att plantera en ek och även en härdigaste sortens lönn.Om nån har plantor eller frön och kunde kontakta mej vore kul.Även hästkastanj vore kul att prova.Kram Sqrulan. flirting.gif
kerstin z5-6
Jag kan nog skaffa Hästkastanj med Skellefteågener åt dej i sommar:)
sqrulan
thanks.gif På förhand jag hör väl av mej senare.Jag har fått ett svar från Umeå så om allt klaffar kan jag kanske få tag på plantor.Det ska bli roligt att pröva nåt nytt spännande.Jag har en vän 3mil från mej som har en liten Ek den blir nog aldrig stor tror han,hästkastanj har han inte provat.kram sqrulan
kerstin z5-6
Ok -Ja det är till fördel att ta både frö o småplantor från stora träd som klarat sig i z5-7 de har betydligt bättre chanser att klara sig
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon