Katti med torpet
Håller på och stuvar om i mitt album "frösådd 2007" vad jag inte hade en tanke på var att jag i ett inlägg hade infogat en bild från sagda album, en bild som jag nu har raderat. Råkade kika på den tråden och upptäckte att bilden i mitt inlägg var borta och det blev ett felmeddelande när man klickade på den. Kanske ganska logiskt iof.
Frågan är vad som händer om man inte tar bort en bild utan bara ändrar den inbördes ordningen på dem (med nummren till höger om varje bild), pajar länken då också?
I så fall kanske jag bör övergå till att infoga bilder med "bifoga länk"-funktionen under istället? Om jag förstått saken rätt så laddas då bilden upp just för det inlägget istället för att bara sökvägen sparas? Tar ju en massa mer plats i systemet men man vill ju kunna möblera om i sina album utan att riskera att bilderna försvinner från ev trådar?!

Någon som fattar vad jag menar? Någon som i så fall kan tala om om det är som jag tror?
Netha
Bilden ska vara på samma ställe... alltså får inte flyttas... om den ska vara kvar och kunna ses i inlägget.
Så har det iaf varit innan forumet gjordes om.

Jag bytte plats på några bilder som jag haft i inlägg, då blev det rött kryss i nlägg där bilderna visats.

Nu testade jag att byta plats på bilden... men inte byta album.... Det funkar.
Katti med torpet
Tack för att du testade! Och bra att bilderna funkade trots att man bytte ordning på dem!
Känns bra att kunna fortsätta på den inslagna vägen.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon