malin72
här hemma har tydligen allt fattat fel,madonna liljan är nu över dm hög ohmy.gif

men en fråga hur ser det ut när stäppliljan är på g????????? var det cleopaktra?
där mina skyltar sitter är en knöl eller hur jag nu ska säga på väg upp duh.gif jag fattar noll,men katterna har ju gjort sitt rolleyes.gif
kan det var en sån som är på väg att leta sig upp????????
dunno.gif
har ju ingen kamera så jag kan inte visa bild
kerstin z5-6
Stäppliljan ser ut som en strut med orange hals grönt i toppen ... skyddas för svår frost
malin72
aha ok tack ska springa ut och kika imorgon bitti smile.gif tack tack,men som katterna betett sig och du som sa att dom är väldigt känsliga (rötterna)så är det för mig ett under om dom klara sig... huh.gif
malin72
men det låter ju inte som detta vad kan då det här vara......även om det är i tidigt stadium confused.gif
[attachment=461:blandat_06_289.jpg]

[attachment=462:blandat_06_290.jpg]
kerstin z5-6
ser ut som en stäpplilja ja .. om än utan blad ännu ...
malin72
jihoooooooooooooo hoppas hoppas yahoo.gif bravo.gif
kerstin z5-6
Vilken färg var de ?
malin72
oranga unsure.gif cleopaktra eller cleopatra????? från eurobulb du vet bravo.gif hittar inte lappen nu mellow.gif
kerstin z5-6
Oki Cleopatra -de är snygga .. snart ser den där knölen i jorden ännu mer underlig ut .. när bladstruten kommer som en mössa .. smile.gif Håll kissemissen på avstånd då -för inuti bladrosetten finns knoppen ..
malin72
oj då g.gif undrar om jag kan bygga något runt dom då???? hönsnät eller så....eller så tycker mina bus frön att det bara ser roligare ut då duh.gif

men vad skojj kerstin jag som tjatade så mycket om dom när dom beställdes shy.gif hoppas att jag klarar dom tummenupp.gif
Tompa zon 1
Den är kul, jag ser att mina blir allt större, frösådde för många år sedan.
De tittar alltid upp lite för tidigt, men det brukar gå bra.
malin72
så nu är den större tummenupp.gif men visst är det väl dom blush.gif
[attachment=1428:stäppliljan_1.jpg]
kerstin z5-6
ja nu är mössan uppe -inne i den sitter knoppen ..
malin72
jaaaaaaaaaaaaaaa yahoo.gif yahoo.gif dom är så söta bravo.gif
malin72
[attachment=4309:blandat_06_821.jpg][attachment=4308:blandat_06_855.jpg]måste bara visa giggle.gif någonstanns skrev Kerstin att dom skulle blomma runt midsommar och vad är det idag jo dagen före och så här ser det ut idag tummenupp.gif kompiskram.gif
titti49zon6
Grattis Malin, det blev ju tjusigt bravo.gif
kerstin z5-6
Grattis Malin -de verkar slå ut som beräknat innocent.gif

Glöm inte att göda bladruggen med kogödsel , blåkorn eller vad du har hemma -innan den börjar vissa ner -för det gör den .. fram emot augusti ..
Göder du får du fina blommor även nästa sommar angel_not.gif
Alexander-VG-zon3
får jag låna tråden ??

hur ser frösådda stäppliljor och fackelliljor ut ??
cia73
CITAT (flaxss @ 21-06-2007, 22:14) *
får jag låna tråden ??

hur ser frösådda stäppliljor och fackelliljor ut ??

Som gräs. laugh.gif Jag har sått både stäpplilja och fackellilja, och fackelliljan hade äckligt gula rötter minns jag.
Alexander-VG-zon3
CITAT (cia73 @ 22-06-2007, 09:43) *
Som gräs. laugh.gif Jag har sått både stäpplilja och fackellilja, och fackelliljan hade äckligt gula rötter minns jag.

det är det jag är rädd för att jag har ryckt upp dom då jag har trott det var gräsmattan som ville in
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon