laluna
Fick ju rådet här att man skulle ha lysrören ca 10 cm över plantorna. Gäller det hela tiden eller är det bara ibörjan? Sen slänger jag in en liten extra fråga här oxå ang växt näring. Mår alla blommor bra av det eller är det vissa man skall undvika att ge näring? Läste att man skulle börja ca 1 mån efter omplantering men hur ofta skall man ge det?
kerstin z5-6
Du kan öka till 15 cm när de växt på sig lite ..

Ja näring , halv normaldos , jag brukar ge en ggr/v fram till utplantering biggrin.gif
Lady Hamilton
Lysrören bör vara placerade så nära växterna som möjligt tills det är dax att planter ut dem (eller placera dem i växthus) Angående näringen vill de flesta sommarblommor ha näring Hur ofta och hur mycket kan variera något. Men det låter lämpligt i de flesta fall med att börja efter 1 mån efter omplantering
laluna
Oj det var snabbt svarat rolleyes.gif Då skall jag nog höja mina lite i morgon när jag kopplar in mitt tredje lysrör. Nu börjar det bli trångt wacko.gif Nästa år skall jag inte så så många frön av varje sort duh.gif
Lady Hamilton
CITAT (laluna @ 11-03-2007, 23:24) *
Oj det var snabbt svarat rolleyes.gif Då skall jag nog höja mina lite i morgon när jag kopplar in mitt tredje lysrör. Nu börjar det bli trångt wacko.gif Nästa år skall jag inte så så många frön av varje sort duh.gif

giggle.gif Tror du själv att du kommer att klara av att så mindre?........... innocent.gif
kerstin z5-6
thumbdown.gif crazy.gif crazy.gif crazy.gif skulle inte tro det ..
laluna
Nej jag kommer antagligen inte att så mindre giggle.gif men jag skall försöka så mindre av varje sort (så jag kan så fler sorter)
Blir lite mycket med ca 50 plantor av varje sort sweatingbullets.gif
kerstin z5-6
kanske -om man inte har avsättning i form av växtbyten , växtmarknad eller annat -Men så inte mindre än 10 -20 st ..av varje sort , perenner
malin72
CITAT (laluna @ 12-03-2007, 10:32) *
Nej jag kommer antagligen inte att så mindre giggle.gif men jag skall försöka så mindre av varje sort (så jag kan så fler sorter)
Blir lite mycket med ca 50 plantor av varje sort sweatingbullets.gif

pssst när jag gick med här förra året så blev jag jätte glad när jag märkte att man började byta sticklingar med varandra tummenupp.gif jag satt här med massor och skickade bort en del och fick andra växter tillbaka rolleyes.gif så du har något att se fram emot.....själv sitter jag här och fnular vad jag ska göra med tex 100 plantor av elfenbensklocka "symhyandra pendula" giggle.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon