fruberglund
Efter 2 år hemma ska jag nu börja jobba igen sweatingbullets.gif idag är första dan.

Lets face it...helst skulle man ju varit hemma och påtat i trädgården nu när det börjar bli vår ute men vad tusan...man måste ju försörja man och barn giggle.gif tummenupp.gif

Är på mitt gamla jobb fast den här gången som inhyrd genom bemanningsföretag men det har jag varit innan också så det är inget nytt. Ska bli roligt att träffa alla gamla rävar igen whist.gif

Kommer att sakna min lille plutt bara...tänk er att nästa måndag ska han börja dagis också...min lille pojk har blivit stor -cry-.gif

Här kommer en ny bild på lillpojken min

[attachment=387:träningskläder.jpg]
Ophelia
Good luck frun. Det kommer att gå finemangos och pojken har blivit så stooooooooor smile.gif
Gillan
Förstår att det kan vara lite blandade känslor. Speciellt när det handlar om charmtrollet, som jag för övrigt tror kommer att linda dagispersonalen runt lillfingret lätt som en plätt giggle.gif

För övrigt låter du så positiv så det kan ju inte gå galet flirting.gif

Lycka Till! tummenupp.gif
Floppy
Lycka till... Vad jobbar du med föresten?

Själv så ska jag börja arbetsträna 25% på ett nytt jobb idag...kontorsjobb...
Provar om det funkar med kroppen och så...sen blir det anställning på 25%...
Lite pirrigt är det allt men jag lääängtar...
LadyG
Lycka till!!! Det kommer säkert gå jättebra smile.gif

Brukar det inte vara vi vuxna som lider längst och mest av att lämna barnen på dagis, juniorerna själva kommer snabbt underfund med det där med kompisar, leksaker och trevliga vuxna.
cic
Det kommer gå kanon frun! tummenupp.gif

Men jag blir också nyfiken på vad det är för jobb. Och varför är du inhyrd? unsure.gif huh.gif
Alba

Lycka till Floppy och Fruberglund.

Snart är dagen slut och ni kommer hem nöjda.
mamamaggan
Lycka till med jobben och dagiset!
Betty
Lycka till på jobbet både fru Berglund och Floppy!
Och jisses vad Isak har hunnit bli stor! ohmy.gif känns ju som om det var alldeles nyss som första officiella forumbebisen var nyfödd! happy.gif
pusillus
Förstår om du är nervös, man blir lätt lite isolerad när man är hemma med barn.
Min älsta pojk har nyss fyllt 4 år och jag minns hur kämpigt det var att börja jobba och skola in på dagis(värst för mej)
Jag åkte från dagis till jobbet med tårarna rullande -cry-.gif
Men snart blev allt bättre, och det tog inte lång tid innan pojken nästan inte gick att övertala till att få med hem, kul när dom får egna kompisar kram2.gif
Om 6 månader är det dax igen...inskolning för barn nummer 2. Känns redan lite pirrigt.

Lycka till med jobb o barn
aanderss
Hur gick det i dag?
fruberglund
Gick bra idag, nu är man mest seg och trött sleeping.gif Var inga större skillnader förutom att de byggt om lite.

Jag jobbar med elektronikmontering/lödning (både utan och med mikroskop). Skitroligt jobb tummenupp.gif

Tack för lyckönskningarna, nu ska jag och den alldeles för stora lilla pojken gå och äta middag.

Biggan_
Skönt att det gick bra fru Berglund! Undrar hur det gick för Floppy? unsure.gif
fruberglund
Fortsätter i den här tråden fast med lite nyheter!

Jag sökte ett annat jobb innan de på mitt nuvarande jobb ringde. Nu har det blivit klart med det och 2 maj börjar jag där. Det är fortfarande som inhyrd men på ett annat ställe där jag kommer få vara hela det här året och hela nästa år yahoo.gif Skönt med lite trygghet, både ekonomiskt och arbetstider osv. På mitt nuvarande jobb kunde de bara lova inhyrning t.o.m. semestern så då hoppar jag hellre på det här nya.

Känner många som jobbat där och de säger alla att det är ett toppenställe och som grädde på moset så har min vän börjat jobba där också kram1.gif , hon började i måndags och det skulle jag också gjort men mitt nuvarande ställe kunde inte släppa mig förrän om en månad. Vi har jobbat ihop förut också hon och jag, på stället jag är nu.

Åh, vad jag längtar, ska bli så kul! Dessutom jobbar jag ständig kväll nu och det är ju inte så roligt nu när det är fint väder ute plus att jag inte får träffa mannen och knappt sonen heller mån-tors crying.gif
anneli85
Lycka till Fru berglund
Floppy
CITAT (Biggan_ @ 12-03-2007, 22:26) *
Skönt att det gick bra fru Berglund! Undrar hur det gick för Floppy? unsure.gif

Oj...f'låt Biggan... blush.gif ...hade alldeles glömt bort denna tråden...tack för att du fråga
Jo då...det gick faktiskt jättebra för mig...skitroligt jobb om man får uttrycka sig så...jag trivs som fisken i vattnet....
Nu har första 4 veckorna snart gått och arbetsförmedlingen kom och hälsade på mig i går...de tyckte att det gick så bra för mig så de beslutade att jag skulle få fortsätta med att arbetsträna en månad till och då gör vi en ny utvärdering...tycker jag att jag klarar av mina arbetsuppgifter då så ska vi prata anställning med lönebidrag...eftersom jag har dålig rygg och dåliga knän...
Sen ska arbetsplatsen utformas så att den passar mig...

Det är såååå skönt att äntligen få göra någon nytta även om det bara är till 25%...
för så som regeringen håller på så känns det som att alla som är sjukskrivna ska sluta sjåpa sig och leva på 'bidrag' och gå ut i arbetslivet i stället...
Nu pratar jag bara ur min situation..även de som är 'vanliga' arbetslösa har ett rent h**sike de också... ranting.gif

Men det är så skönt att få känna att man gör nått nyttigt och få arbetskamrater det ni....vicken grej...livet är underbart just nu... yahoo.gif wub.gif yaay.gif
Alba

Floppy och Fruberglund

Så underbart det låter för er båda. Tänk att hitta arbete som man trivs med ....det är lyckan.

Biggan_
Skönt att det har ljusnat för er bägge, och visst är det underbart att ha arbetskamrater! wub.gif
Preussen
gratulerar. se nu till att gå med i en bra fackförening.
Gillan
Måste få säga Grattis! till er båda jag också. Ni utstrålar sån glädje att man blir glad själv av att läsa vad ni skriver smiley_small_hug.gif
Floppy
Tackar, tackar...jag trivs så bra så att jag nästan längtar till på måndag...hade det inte varit för allt som händer i trädgården nu så hade jag verkligen längtat...

Preussen...jag är redan med i facket, SIF...de ska hjälpa mig när de gäller min anmälan om arbetskada som eventuellt kommer att tas upp under nästa år...jag har till och med hjälp av mitt gamla fack, Fastighets, när det gäller denna biten...jag tillhörde dem när jag fick min arbetskada och sen var jag tvungen att byta fack efter som Fastighets inte kan hjälpa mig nu när jag jobbar inom kontors delen...

Men tackar ändå för omtanken... smile.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon