Full version: Fotoalbum
*hehoc*
När är det klart? Kan fortfarande inte se att det skulle gå att skapa fotoalbum. Det går bra att länka bild i inlägg men inget mer.

g.gif unsure.gif confused.gif
Ingemar
Det kommer att ta ett tag till men lägg du upp ett album här: http://www.odla.nu/album/
*hehoc*
Jag får bara till svar: Fel! Det finns redan en användare med det här kontot.Vad gör jag för fel? confused.gif
Ingemar
Vad jag kan se så har du redan ett album under namnet: hoche på samma e-postadress, antingen använder du det albumet eller så får jag ta bort det, eller så kan jag förståss ändra namnet på det.
*hehoc*
Jag fattar inte. Det är lika bra att du gör så att du ändrar namnet - eller vad vad det du sa. confused.gif
Ingemar
OK, det är fixat nu.
*hehoc*
Jag ger upp. Det är tydligen inte meningen att jag skall vara här. Detta var orsaken för tre år sedan att jag slutade.
faith
Vad menar du? Ditt album syns nu. Klicka på Mitt album under din avatar.
*hehoc*
Vad är avatar?
Alba
Till vänster - blomman är din Avatar.

Längst ned till vänster under blomman finns "mitt album"
*hehoc*
Tack snälla Alba! Nu undrar jag bara hur jag kan hitta någon redigeringsknapp för att få bort de gamla bilderna i albumet.
(Jag tänker inte be om ursäkt för min okunnighet, vilket många andra gör. Visst känner jag mig som "dum i hy'vet", men å andra sidan är det inte kriminellt än så länge att vara lite halvslug. wink.gif ) smile.gif thanks.gif
Betty
Klicka på "mitt Album" och sedan på texten längst uppe till höger, i den mörkare gröna listen: "Redigera Album"
faith
CITAT (hehoc @ 14-03-2007, 10:50) *
/.../
(Jag tänker inte be om ursäkt för min okunnighet, vilket många andra gör. Visst känner jag mig som "dum i hy'vet", men å andra sidan är det inte kriminellt än så länge att vara lite halvslug. wink.gif ) smile.gif thanks.gif

Det är klart att du inte ska be om ursäkt. Fråga på du, det finns inga dumma frågor. Och många här tycker bara det är kul att hjälpa till. smile.gif
*hehoc*
Nu när jag lärt mig ett nytt ord så skall det sättas i ett sammanhang - alltså: Din (genus?) Avatar är otroligt vacker, Faith. yes.gif
Alba
Här ska vi inte vara rädda för att fråga. kompiskram.gif

Jag blir så glad när jag kan hjälpa någon. yahoo.gif

Frågar själv mycket - hur ska man annars kunna lära sig yes.gif biggrin.gif
*hehoc*
-cry-.gif Snälla Betty!

Inte får jag upp någon redigering inte. På det gröna fältet till höger finns bara tre symboler. Först någon liten bild som jag inte ser vad det föreställer. Sedan två pilar som pekar åt varsit håll. sweatingbullets.gif confused.gif crying.gif angry.gif
Malvia
CITAT (hehoc @ 14-03-2007, 12:34) *
-cry-.gif Snälla Betty!

Inte får jag upp någon redigering inte. På det gröna fältet till höger finns bara tre symboler. Först någon liten bild som jag inte ser vad det föreställer. Sedan två pilar som pekar åt varsit håll. sweatingbullets.gif confused.gif crying.gif angry.gif

Jag gick in på logga in, på vänster sida.

Försökte få upp men bild, men den var tydligen för stor.

Men...... jag har ju fått in en bild i ett inlägg och profilbilden utan att förminska.

Trodde det skulle gå bättre nu i nya forumet!
mellow.gif
Alba
Jag testade och gjorde så här:

- Mitt album

- Logga in

- Då kommer denna text upp: Mina album : Lägg till album : Lägg till bilder : Redigera album : Skicka vykort

*hehoc*
Kan fortfarande inte ens logga in -varför? Nä, nu räcker det. När administratörena inte har tid eller lust att hjälpa så orkar jag inte hålla på och luska i ett väldigt användarfientligt albumsystem. devil.gif

Jag tackar alla som har varit så hjälpsamma - det är ju inte Ert fel att det inte funkar för min del. thanks.gif biggrin.gif
Alba
Nämen inte ska vi ge upp.

När du klickar på "mitt album" ... vad får du då upp för bild ?
Lägg in bilden i ett nytt inlägg så jag får se bilden ....( markera och högerklicka och kopiera och klistra in i inlägget )
Malvia
http://www.odla.nu/album/showlist.php?uuid...amp;dowhat=user

Tänkte lägga upp min bild här men det gick inte

CITAT (Malvia @ 14-03-2007, 14:26) *
http://www.odla.nu/album/showlist.php?uuid...amp;dowhat=user

Tänkte lägga upp min bild här men det gick inte

Klicka på länken och se hur det ser ut hos mig, jag går sen på logga in
Alba
Malvia
OK - logga in i den bilden - vad händer då ??
Malvia
Kommer två rutor
1. användarnamn
2 lösenord

Men det klart först måste man ju registrera sig.
Alba
Eftersom du har ett album har du redan registrerat dig.

Fyll i ANv.id + lösenord...... vad får du då för bild ??

Kommer denna bild upp då ?INLOGGAD ?

eller vad får du för bild efter inloggning ??
Malvia
så här
http://www.odla.nu/album/user/index.php

Hur långt har du kommit hehoc?
Alba
Malvia - när jag klickar på den länken du la in får jag upp

du är inte inloggad

När du loggat in ska denna text komma överst på sidan :

: Mina album : Lägg till album : Lägg till bilder : Redigera album : Skicka vykort

samt en ruta " Lägg till album "
Malvia
Hmm....... lovar jag är inloggad, och det står logga ut däruppe.

Är bilden ej synlig för andra???

Tänkte bara hjälpa till lite , kan inte lägga upp bilder själv men har tydligen kunnat fixa albumet i alla fall.

och kunde okunniga jag så borde "alla" kunna

Ge inte upp hehoc

Men Alba har inte du nåt album?

CITAT (Alba @ 14-03-2007, 14:50) *
När du loggat in ska denna text komma överst på sidan :
: Mina album : Lägg till album : Lägg till bilder : Redigera album : Skicka vykort

Japp så ser det ut
Alba
Jo jag har ett album - jag har bara smiley och div. avtarer. Därför har jag lagt albumet som privat.

Har nyligen skaffat digitalkamera så det kommer bilder så småningom. Då kommer jag att lägga upp bilder som många gör.

Malvia då är du ju inne och kan lägga in bilder.
Malvia
CITAT (Alba @ 14-03-2007, 14:43) *
Fyll i ANv.id + lösenord...... vad får du då för bild ??

Kommer denna bild upp då ?INLOGGAD ?
eller vad får du för bild efter inloggning ??

Oj, såg inte länken, jovisst ser det ut så!

CITAT (Alba @ 14-03-2007, 14:57) *
Jo Malvia då är du ju inne och kan lägga in bilder.

Har försökt må dutro, men bilderna är för stora säger meddelandet.
Alba
Nu kan du lägga in bilder:

Mina album : Lägg till album : Lägg till bilder : Redigera album : Skicka vykort

Du har ju ett album som heter " lite av varje"
- där kan du nu lägga in mer bilder genom att klicka på texten längst upp "Lägg till bilder"
Alba
Du har förmodligen något program där dina foton ligger.
Där kan du då förminska - bilden får vara max 100 kb tror jag det är - det står när man loggar in i albumet
Malvia
CITAT (Alba @ 14-03-2007, 15:08) *
Nu kan du lägga in bilder:

Mina album : Lägg till album : Lägg till bilder : Redigera album : Skicka vykort

Du har ju ett album som heter " lite av varje"
- där kan du nu lägga in mer bilder genom att klicka på texten längst upp "Lägg till bilder"

Menar du att jag ska göra ett NYTT album, fungerar det bättre med mina "stora" bilder då?

Senast ideg gick jag in i mitt nuvarande och försökte lägga till bilder, men nix för stora mellow.gif
Alba
Du ska inte göra ett nytt album.

Bilderna du lägger in i ditt album får vara max 100 KB.

När du tömmer digitalkameran in till datorn går väl dina bilder in i ett fotoprogram
Där kan du förminska bilden.
Malvia
CITAT (Alba @ 14-03-2007, 15:17) *
Bilderna du lägger in i ditt album får vara max 100 KB.

När du tömmer digitalkameran in till datorn går väl dina bilder in i ett fotoprogram
Där kan du förminska bilden.

Här går gränsen för mitt kunnande, går in på mina bilder och får upp bilderna direkt, men.....

hmmm.......... ska kolla om jag lyckas klura ut det.

Annars får jag tvinga dottern att lära mig.
flirting.gif
Alba
Benämningen ALBUM används på flera ställer och jag ska försöka förklara:

När du går in i MITT ALBUM går du in i ett stort album.
I det albumet kan du skapa små album som du tex kallar "blommor" eller "diverse smiley" eller "julen 2006" osv

CITAT (Malvia @ 14-03-2007, 15:22) *
Här går gränsen för mitt kunnande, går in på mina bilder och får upp bilderna direkt, men.....

hmmm.......... ska kolla om jag lyckas klura ut det.

Annars får jag tvinga dottern att lära mig.
flirting.gif

Jo det kan vara lite knepigt det där med att redigera bilderna. Med kameran följde säkert ett program och det är där dina bilder ligger. Där kan man förminska, ändra färger osv

Lycka till - annars binder du fast dottern vid stolen whistling.gif
Malvia
CITAT (Alba @ 14-03-2007, 15:24) *
Benämningen ALBUM används på flera ställer och jag ska försöka förklara:
När du går in i MITT ALBUM går du in i ett stort album.
I det albumet kan du skapa små album som du tex kallar "blommor" eller "diverse smiley" eller "julen 2006" osv

Jo, så långt är jag med, men inte hur jag ska förminska bilden.

Men det kanske inte var vad denna tråden gällde från början.

Hoppas att hehoc fått lite mer hum ocm hur man ska göra.
faith
CITAT (Alba @ 14-03-2007, 14:57) *
/.../ Har nyligen skaffat digitalkamera /.../

Vad blev det för kamera?
Alba
Det blev en Sony. Liten och tunn och lätt att ha i fickan. Har inte hunnit testa så mycket än.

Sony DSC W 50
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon