Fjallsnipan
Halloj!!

Nu nr vren brjar komma lite krypandes s har jag tnkt att plantera om ngra blommor hemma.... MEN, hur ska jag plantera om min garderobsblomma?
Ska "knlen" vara ovanfr eller under jorden??

om de finns flers knlar lngre ner i krukan, kan jag ta bort dom plantera dom i en annan kruka d? Hur tar jag isf bort dom?

Det r 1a gngen som min garderobsblomma blir omplanterad s r lite osker p hur jag ska gra. Vill som hellst st i en stor eller liten kruka?

Tack fr svar..... // Fia
Fenja
Plantera den p samma djup som den har nu, men ge den en strre kruka.
Mvh
Fenja
Fjallsnipan
Tack fr de svaret, men r de ingen som vet hur jag ska gra med ev knlar som jag har hrt att man kan plantera fr sig i en annan kruka...

Skulle jrna vilja veta de!!

// Fjallsnipan
catlady
Knlarna r vattenreservoarer. Jag har aldrig mrkt att det skulle finnas "extra" lsa knlar som inte direkt sitter ihop med sjlva vxten... Om du dremot ser att det finns ett par olika knlar med vxter som inte delar fr mycket av samma rotsystem s kan du plantera om dem var fr sig. Men att bara plantera en ensam knl vet jag inget om. dunno.gif
Eva St
Jag satte en lng stjlk i vatten och efter lng tid blev det en massa rtter dr men det var ju inte svar p din frga
Eva i Skne
Jag har fr mig att garderobsblomman trivs med att ha det lite trngt, s ta inte nn jttestor kruka nr du planterar om.
Detta r en "enklare" version av forumet. Fr att se forumet med formatering och bilder kan du klicka hr.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon