Fjallsnipan
Halloj!!

Nu när våren börjar komma lite krypandes så har jag tänkt att plantera om några blommor hemma.... MEN, hur ska jag plantera om min garderobsblomma?
Ska "knölen" vara ovanför eller under jorden??

Å om de finns flers knölar längre ner i krukan, kan jag ta bort dom å plantera dom i en annan kruka då? Hur tar jag isf bort dom?

Det är 1a gången som min garderobsblomma blir omplanterad så är lite osäker på hur jag ska göra. Vill som hellst stå i en stor eller liten kruka?

Tack för svar..... // Fia
Fenja
Plantera den på samma djup som den har nu, men ge den en större kruka.
Mvh
Fenja
Fjallsnipan
Tack för de svaret, men är de ingen som vet hur jag ska göra med ev knölar som jag har hört att man kan plantera för sig i en annan kruka...

Skulle järna vilja veta de!!

// Fjallsnipan
catlady
Knölarna är vattenreservoarer. Jag har aldrig märkt att det skulle finnas "extra" lösa knölar som inte direkt sitter ihop med själva växten... Om du däremot ser att det finns ett par olika knölar med växter som inte delar för mycket av samma rotsystem så kan du plantera om dem var för sig. Men att bara plantera en ensam knöl vet jag inget om. dunno.gif
Eva St
Jag satte en lång stjälk i vatten och efter låååång tid blev det en massa rötter där men det var ju inte svar på din fråga
Eva i Skåne
Jag har för mig att garderobsblomman trivs med att ha det lite trångt, så ta inte nån jättestor kruka när du planterar om.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon