Full version: Brbuskar.
Lillja
Hej. Jag tnker kpa Havtorn o Aronia till min
odlingslott.Nu r det ju trdgrdsmssa i Ume
i slutet av aprill s nu undrar jag om det r billigare
att kpa dr, finns ju att bestlla frn Hortogrens
ox, kpte en sibirisk bjrnbr frn mssan som
jag hade frbestllt.men jag kan inte komma ihg
hur jag gjorde.Vad tycker ni? Kanske man ska
gynna de lokala handlarna. confused.gif
kerstin z5-6
Havtorn tycker jag du ska kpa p mssan -Blomkvist r vl dr -de r specialicerade p just havtorn som passar i vr zon
KURT
CITAT (kerstin z5-6 @ 12-03-2007, 14:47) *
Havtorn tycker jag du ska kpa p mssan -Blomkvist r vl dr -de r specialicerade p just havtorn som passar i vr zon

Jag tror inte att det r ngot problem med hrdigheten, men Blomqvist plantskola har ryska sorter. Och de har definitivt jobbat mycket mera med havtorn i Ryssland & baltikum, n vad de har gjort i Sverige.
cia73
Havtornsbuskar som r inhandlade hos Blomqvist plantskola: thumbsup.gif
KURT
CITAT (cia73 @ 12-03-2007, 20:29) *
Havtornsbuskar som r inhandlade hos Blomqvist plantskola: thumbsup.gif

Hur mnga buskar r det och hur mnga av dem r hanbuskar? Tidigare slde endel plantskolor unga havtornsplantor som inte var knsbestmda billigare, men d fr man ungfr 50% av varje kn.
cia73
Jag har kpt 8 flickor och 2 pojkar och det har de blivit ocks. Flickorna r av sorten Ljubitelskaja, pojkarna vet jag faktiskt inte. unsure.gif Det kommer rotskott efter ngra r och p s stt kan man frka buskarna sjlv.
Detta r en "enklare" version av forumet. Fr att se forumet med formatering och bilder kan du klicka hr.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon