Margaretha
Min Clivia, ett stort exemplar som jag delat flera gånger, har sett hängig ut i vinter, och nu i fredags satte jag om en del krukväxter och skulle ge den också lite bättre livsbetingelser. Döm om min förvåning, när det visade sig att rötterna var alldeles skrumpna, nästan mögliga!

Jag tog två "skott" - eller vad man nu kan tänkas kalla de små bladsamlingarna - och satte dem -utan rötter - i var sin kruka med jord! Finns det någon chans att de får nya rötter, eller är det "kört" tro? Än så länge ser de pigga ut, men, men..... no.gif
Fenja
Det går säkert bra, låt den inte torka ut för hårt innan de börjar växa, då har de bildat nya rötter.
Mvh
Fenja
Margaretha
Tror du verkligen det? Så glad jag blir! thanks.gif
Alexander-VG-zon3
som fenja sa inga problem alls bara sköt dom bra nu så kommer nytt . ta bara veck alla döda rötter innan du planterar om den gamle
Margaretha
Det gjorde jag och de ser fortfarande pigga ut, så ni har nog rätt!! tummenupp.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon