Full version: Popup-miniväxthus
Skryppan
Jag har köpt ett popuphus med plats för 49 små bebisplantor. Kan någon med erfarenhet av detta lilla hus tala om ifall det ständigt skall vara vatten i bottentråget? Som jag har förstått det skall det inte vara någon risk för övervattning, är det riktigt?

Hälsningar

Skryppan

Lady Hamilton
Du kan och bör ha vatten tråget fyllt med vatten. "Kapillär kraften" förser då dina sådder med lämplig mängd vatten hela tiden
fruberglund
Det funkar superbra! Jag sådde i mitt i slutet på feb och nu har jag massor med små plantor som jag inte behöver passa med vatten (förutom att fylla tråget då men det räcker länge) thumbsup.gif yes.gif
Ramoth
Någon skrev här tidigare och rekommenderade vanligt sätt att vattna tills det fanns små plantor - för att undvika att fröna blev för våta - och sedan hålla trågets vattennivå upp till nedre "strutkanten" ungefär. Vattnet måste i alla fall komma upp till "struten" för att kunna dras upp om jag förstått rätt?
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon