Maggan H
Idag har vi haft 17+ och strålande sol, helt enkelt underbart! Kunde inte motstå de solgula krokusarna, som nästan bländade solen självt!
kerstin z5-6
Åh .. här är gråmulet men milt snart så .. :)som solar lyser de !
Christer i Falköping
Hos oss vid hornborgarsjön blev det 12,5c°. Hur skönt som helst. Varför är det skönt när det är 12,5c° ute, men inte när det är det inne?
Lärkan sjöng, tranor tutar och koltrasten sitter och sjunger just nu!
Christer.
Rapchic
giggle.gif och jag som tycker det är vår här med en merer snö (klibbsnö dock)
för att jag känner doften av vår i luften giggle.gif
fruberglund
CITAT (Christer i Falköping @ 12-03-2007, 18:12) *
Hos oss vid hornborgarsjön blev det 12,5c°. Hur skönt som helst. Varför är det skönt när det är 12,5c° ute, men inte när det är det inne?
Lärkan sjöng, tranor tutar och koltrasten sitter och sjunger just nu!
Christer.

Ja, det kan man ju verkligen undra giggle.gif

Här har varit 9,5 grader, sol och skönt och jag har suttit inne på jobbet hela dan crying.gif Nu känns det att det är vår bravo.gif
nevva
Ett säkert vårtecken:
Krafsade lite bland perennerna och där var den årets förstaliljebagge och den rörde på sig långsamt,nyvaken kanske. Men ihjälklämd blev den! tongue.gif
aanderss
CITAT (Maggan H @ 12-03-2007, 17:35) *
Idag har vi haft 17+ och strålande sol, helt enkelt underbart! Kunde inte motstå de solgula krokusarna, som nästan bländade solen självt!

då bor du i nordöstra skåne kanske
*hehoc*
[attachment=423:P1050694.JPG]

Ja, det är underbart! T o m buskpionen är sprickfärdig av våryran!

torvan
Krokusar och en nyckelpiga wub.gif
Här är härligt solsken nu och jag
ska ut och rensa i rabatterna.
Det riktigt kliar i fingrarna efter
att få köra ner dom i jorden.
rolleyes.gif torvan
Lars-Olof Arvids
Maggan, vilka härliga gula krokusar! Hos mig blommar ljuslila snökrokus (C. tommasinianus) lite varstans nu. Enstaka gula krokusar tittar också upp, och påskliljorna har knoppar! Idag på morgonen hörde jag den första bofinkdrillen. Koltrastar och lärkor sjunger också, och sångsvanarna drar norrut över mina marker. Nu väntar jag på den första citronfjärilen. Det är en härlig tid! smile.gif

Olle
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon