Boxer
Jag har sått alldeles för mycket i vanlig ordning, så därför undrar jag om någon av dessa sorter kan trängas i samma kruka efter omskolning,två, tre eller fler?

Det är Toffelblomma, Potentilla och Klocktobak

Tack på förhand

ingrid fuxwall
Hur stor kruka talar du om?
Själv brukar jag ha klocktobak i karamellburkar, ett antal med lite mellanrum.

ingrid
Anki V
Berätta inte för någon

[attachment=403:Potentil...palensis.jpg]

Potentilla nepalensis

/Anki
Boxer
Denna varianten är det. Måttet ca 8x8 cm

(Anki! jag lovar. flirting.gif)
kerstin z5-6
rtfm.gif
Boxer
CITAT (kerstin z5-6 @ 12-03-2007, 22:23) *
rtfm.gif

confused.gif Nu fattar jag ingenting!!!
Anki V
Jag tror att Kerstin menar att ingen odlare värd namnet skolar ut mer än en planta/kruka blushing.gif om det inte är gräs och sån´t som ska skolas ut i tussar.

Till mitt försvar så säger jag att om det ser ut att bli trångt så skolar jag om ännu en gång och sparar det som utvecklats bäst och jag har plats för innocent.gif

Som det ser ut så kommer potentillan att klara samboendet medan däremot blågullen måste få egna krukor snart whistling.gif . Det är snart tid att börja bära ut och in sweatingbullets.gif i "vårkylan"och då växer det inte så fort .

/Anki

Helen i Piteå Zon 5
Då man har ont om plats men ändå behöver skola om kan man ju 'bredskola'......så är jag tvungen att göra och det fungerar alldeles utmärkt

http://www.odla.nu/album/data/helen/953_p24887.jpg

Jag använder den metoden till växter som inte är så storväxta
Boxer
Tusen tack för bra svar smile.gif (jag tror att jag fuskar lite...så länge)
laluna
Vågar helt klart inte visa mina sådder whistling.gif Har fått slut på krukor så jag har 100 små plantor som sitter två och två unsure.gif Men jag skall plantera om dom snart för dom börjar se lite deprimerade ut inbillar jag mig.
Jonas70
Av ren lathet skulle jag inte vilja skola om mer än en gång. Det tar ju ändå rejält med tid att få minsta lilla pensé i egen kruka.
kerstin z5-6
Skola om flera gånger wacko.gif det är jag ingen vän av .. jag är helt enkelt för lat ...penseerna åker i 8 cm direkt tex ..
perennerna skolas EN gång men en o en ..

Beträffande rtfm.gif -så har Anki rätt

Inte ens under tortyr skulle jag erkänna offentligt att jag gjort så nångång .... crazy.gif
Anki V
CITAT (kerstin z5-6 @ 13-03-2007, 10:29) *
Inte ens under tortyr skulle jag erkänna offentligt att jag gjort så nångång .... crazy.gif

Men jag har ingen "image" att vara rädd om så jag kan erkänna...... yahoo.gif

/Anki
laluna
Har faktiskt köpt krukor nu rolleyes.gif man såg ganska tydligt att ena plantan roffat åt sig mer, så i varje kruka var det nästan en lite större och en lite mindre blink.gif Men nu är 50 av 100 omplanterade och förhoppningsvis glada.
Kommer väl få tvinga mannen under knivhot att fixa sladden till lysröret som han har lovat i en vecka snart devil.gif just nu får inte alla plats under lysrören men dom får väl turas om.
Boxer
CITAT (kerstin z5-6 @ 13-03-2007, 10:29) *

giggle.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon