Full version: Halesia
lappa71
..lr bli ett litet vackert trd som trivs med lgt ph och hrdig till z3. Finns dr ngn som har provat? [url="http://www.rangedala-plantskola.se/Category.aspx?id=25&SubId=-1&SelectionId=33&SortId=16590
Jag ser fram emot droppar frn kunskaparnas trd.
Kenneth
Christer i Falkping
Har ett i Trvad de det sttt i snart tre r nu. Och nu har jag satt ett hemma i zon4, vldigt skyddat och i nstan ren sand. V'xer lngsamt. Tror nog att det egentligen har svrt att vara i hgre zon n 2 faktiskt. Sol till halvskugga, skyddat lge. Fuktigt men vldrenerat som det brukar st i bckerna. I Trvad r det fin trdgrdsjord verst, men ganska snart ren lera under. Vad mer vill du veta? Ett fantastiskt litet trd/buske. Vita sndroppsblommor tidigt p vren, som dessutom luktar gott.
Christer.
lappa71
tackar....om Du kan prova i z4 s kan vl jag. Fast det borde vl vara nn skillnad p z4 i Falkping och Borlnge...
kenneth
Christer i Falkping
Ni har vl ngot lngre dagar p sommaren bara, annars r ju zonindelningen gjord s att det r lika odlingsbetingelser i vrigt.
Man mste prova, annars fr man ju aldrig reda p ngot eller hur biggrin.gif
Christer.
Tompa zon 1
Och prova flera gnger.
Jag har frlorat ett ugnt ex i zon 1 och det har ven min granne, s testa en gng till om du misslyckas.
Christer i Falkping
Zon ett borde den ju klara sig utan problem. Fr mycket kalk i landsjorden kanske? Men det kan ju vara ren otur ocks frsts.
Christer.
Detta r en "enklare" version av forumet. Fr att se forumet med formatering och bilder kan du klicka hr.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon