Fia N
Hej!

Igår letade jag mig fram till mina änglatrumpetsskott längst bak i garaget. De har stått i en hink med vatten där sedan i höstas- och överlevt! Har tom gula blad kvar. Lååååånga rötter på de flesta skott och jag köpte krukor och blomjord och planterade dem försiktigt och flyttade dem till en ljusare plats. Så... vad gör jag nu? Gödsling? Vatten?
Jag har även kvar "moderplantan" som också är levande men blekgul. Ska jag klippa den något? Och samma fråga där- Vatten? Gödsel?

Tacksam för all hjälp jag kan få.
/Fia
Fenja
Här kan du läsa om hur du ska plantera om: http://www.odla.nu/forums/index.php?showto...hl=änglatrumpet. Sticklingarna kan du sätta i vanlig blomjord till att börja med och kruka om som det står i länken när de vuxit till sig lite.
Mvh
Fenja
Fia N
Ok, tacktack!/Fia
Alexander-VG-zon3
klipp inget , bara plantera om den i kraftig jord sen gödsel vattna , sätt den varmt och ljust tills du kan sätta ut den
läge söder och varmt
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon