Susanne i Linköping
Ibland när jag kommer till forumet är en del avdelningar markerade som lästa, även om jag vet att jag inte läst alla inlägg i dem. Är det bara avdelningar till vilka det kommit nya inlägg sedan senaste besöket som ska markeras som olästa? Eller är det något annat som händer? Alla kakor från odla.nu är tillåtna, och jag har ingen "cookie-eater" eller nåt sånt. Jag har valt att loggas in automatiskt.
Ingemar
När du lämnar forumet (kopplar ner) markeras alla tidigare inlägg som lästa oavsett om du läst dem eller ej. Det antas då att du ej är intresserad av att läsa de du inte läst.

Om det inte vore så skulle det förmodligen bli rätt rörigt efter ett tag att se vilka som var nya. De du inte var intresserad av skulle ju då alltid vara markerade som olästa.

Lite knepigt att förklara men hoppas du förstår vad jag menar.
Samot
Så fungerar det inte för mig...

Även om jag har läst alla nya inlägg i en viss konferens så markera inte den som läst om jag inte trycker på "markera alla ämnen som lästa"

Ofta så ser det ut som det är nya inlägg också även fast det inte är det.
Susanne i Linköping
Tack för ditt svar Ingemar, det var som jag misstänkte alltså.

Sedan har jag en annan fråga (om du nu läser den här tråden igen, annars får jag starta en ny): varifrån kommer "the smilies"? (Jag tänker inte ens försöka göra bestämd form på svenska på det ordet!) Jag tyckte att blinkgubben var lite tråkig så jag mixtrade lite med den, men det där med upphovsrätt är ju lite känsligt.

Så jag vill gärna veta om jag ska kasta bort min blinkande gubbe och låtsas som om den aldrig funnits, eller om jag får använda den i mina inlägg!
Virgo
halloj

Är jag i en avdelning och läser en tråd med nåt meddelande och går ut ur denna tråd, så markeras den som läst och den där blippen med vinkelhaken är borta

Är jag däremot i aktiva ämnen och läser uppifrån och ner i de olika trdarna, så försvinner inte blippen! Varför? Det går välan att fixa?
Lättare se vilka inlägg man har läst.

En som läser nästan allt!
Ingemar
CITAT (Susanne i Linköping @ 14-11-2002, 21:22)
Tack för ditt svar Ingemar, det var som jag misstänkte alltså.

Sedan har jag en annan fråga (om du nu läser den här tråden igen, annars får jag starta en ny): varifrån kommer "the smilies"? (Jag tänker inte ens försöka göra bestämd form på svenska på det ordet!) Jag tyckte att blinkgubben var lite tråkig så jag mixtrade lite med den, men det där med upphovsrätt är ju lite känsligt.

Så jag vill gärna veta om jag ska kasta bort min blinkande gubbe och låtsas som om den aldrig funnits, eller om jag får använda den i mina inlägg!

Använd du den!
Ingemar
CITAT (Samot @ 14-11-2002, 19:39)
Så fungerar det inte för mig...

Även om jag har läst alla nya inlägg i en viss konferens så markera inte den som läst om jag inte trycker på "markera alla ämnen som lästa"

Ofta så ser det ut som det är nya inlägg också även fast det inte är det.

De enskilda kategorierna markeras inte som lästa förrän vid nästa besök om man inte klickar på "markera alla ämnen som lästa", då sker det direkt.

Men de enskilda inläggen markeras som lästa, efter att man läst dom.
Samot
Ok då förstår jag...

men vore det inte bra om även kategorierna markerades som lästa direkt efter man har läst alla poster?
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon