Full version: nyanläggning
Slisan
Jag skulle gärna vilja ha ett råd.
Det är så att vi behöver "reparera" en ca 250 kvm stor yta i vår trädgård.
Jag tror på att efter man jämnat till någorlunda samt plockar bort en del sten så köper man ett lass matjord och krattar ut. Det kommer då att finnas kvar en hel del ogräs, grästorvor samt mossa. Men gör det något
Sedan ska jag på ca hälften av marken så gräs och ca hälften ska bli trädgårdsland.
Vad tros om detta? Är det ett bra sätt att fixa till det? Blir det superjobbigt att kratta ut all denna matjord?
Hoppas att det finns någon som kan svara på mina frågor. Jag tänkte nämligen försöka att fixa detta redan nu till helgen.

soligt våriga hälsningar från Skåne!
Fenja
Tänk på att gräva bort gammal grästorv på den delen du ska ha trädgårdsland innan du du lägger på mer/ny jord. Rensa också bort så mycket du bara kan så blir nog ytan bra att odla på.
Mvh
Fenja
ingrid fuxwall
Instämmer med föregående och så säger jag att Ni kommer att få bra med mortion i helgen.

ingrid
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon