Farmor
På söndag den 18 mars mellan 11 och 16 kan ni handla blad och sticklingar av namnade saintpaulior på Klockhusets vind i Hågelbyparken om ni bor i Stockholmstrakten.

Vi är ett gäng glada nybörjare som gått kurs och lärt oss en hel del om saintpaulior och nu ska vi ha examen med en liten utställning. Kom gärna förbi och titta och prata och handla.

Välkomna ska ni vara! biggrin.gif
marskattan
Härlig examen! Jag är tyvärr inte i närheten men jag önskar dig och dina "kursare" stort lycka till!

// Agge
Mia i Skåne
Låter underbart kul och lärorikt. Vad synd att man bor nere i Skåne annars hade jag jättegärna kommit förbi. Lycka till! Hälsningar Mia
Maria_z5
Åh vad roligt! Hoppas du får roligt och att du får tag på något nytt åt dig själv också. biggrin.gif

Typiskt att jag inte kommer ner dit förrän på måndag men då är det ju redan för sent... sad.gif

/Maria
Alba
Tänk att man alltid bor på fel ställe. mad.gif
Det låter så roligt med försäljning som riktar sig inom ett speciellt område. Då kan man ofta hitta det som inte är så lätt att få tag på.
Lycka till och hoppas det kommer mycket folk.
Farmor
Om någon tänker besöka Hågelbyparken på söndag så är utställningen flyttad från vinden ner i caféet istället. Bara så ni vet!

Varmt välkomna ska ni vara. smiley_small_hug.gif
Alba
Hur gick det för er i söndags ?
Farmor
Åh, tack det gick jättebra. Faktiskt över förväntan.

Trots ruskväder och att försäljningen var i Hågelbyparken som inte ligger nära någonting, kom det många fler än vi kunnat drömma om. Nästan allt vi hade till försäljning gick åt, men om sanningen ska fram så hjälpte vi själva till att köpa. Är man galen i paulor så bara måste man ha, särskilt dom lite udda sorterna.

Var det någon härifrån odla som var där och handlade?

Är man sugen på ovanliga paulor så finns ju chansen på mässan i Älvsjö i nästa vecka. Ni får inte missa att besöka saintpauliasällskapets monter i B-hallen om ni ändå ska gå på mässan. flirting.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon