Full version: STA
malin72
nu har jag nog bestämmt mig för att gå med iallafall thumbsup.gif jag ska åka ut till min vän med öppen trädgård här(som jag brukar köpa plantor av) hon är kassör i det lokala här ute flirting.gif
men jag undrar har alla bra erfarenheter av STA?? brukar ni vara med på deras träffar mm kommer jag att känna mig helt malplacerad tro confused.gif
tycker att det skulle vara skojj att få tidningen,åka på rundturer, frölistan ni talar om ibland mm men vet inte om jag platsar????? vad tror ni som är med i era kretsar blush.gif
Eva St
Har haft samma funderingar som du Malin
malin72
hm ja....jag antar då att du inte heller är med ännu unsure.gif men då kanske dom kan hjälpa oss med goda råd här men då dunno.gif vem vet vi kanske blir medlemmar båda två tummenupp.gif
Eva St
smile.gif Stämmer precis är inte heller medlem än men har haft funderingar däråt få se vad din tråd kan ge
Helen i Piteå Zon 5
Jag har bara goda erfarenheter med STA rolleyes.gif Minns även då jag var 'ny' i gruppen men jag blev varmt mottagen och kom snabbt in i gruppen. Jag är helt övertygad om att ni kommer att tycka att medlemskap i STA för mycket gott med sig biggrin.gif biggrin.gif 4nr. av 'Trädgårdsamatören', 4nr. från 'kretstidningen', frölistan, trädgårdsvandringar + andra trevliga aktiviteter i omgivningen......
titti49zon6
Jag säger som Helen smile.gif

att träffa andra likasinnade och besöka deras trädgårdar,få ta del av all den kunskap som finns innom den lokala kretsen och att få läsa den fina tidningen Trädgårdsamatören är väl värd dom dryga 200:- som det kostar yes.gif

pleximaster
Förlåt en novis men vad är STA?

mvh plexi blushing.gif
Monica M zon 4
Klart du ska gå med! Jag gick med för några år sedan och var lite nervös över att jag inte skulle platsa riktigt. Men jag har blivit jätteväl mottagen och alla delar generöst med sig av sina kunskaper och plantor!! Vi brukar ha några träffar per år i vår lokalavdelning och så brukar vi ha kurser där vi besöker andra trädgårdar. Jätteinspirerande och man lär sig massor! thumbsup.gif
stennie
CITAT (pleximaster @ 14-03-2007, 08:07) *

mvh plexi blushing.gif

Svenska Trädgårds Amatörerna

Jag gick med för nån månad sen, ser fram emot träffarna.
malin72
tummenupp.gif jo men nu är ni nog på väg att få mig gå med blush.gif
Helen i Piteå Zon 5
Här finns mer information
http://www.tradgardsamatorerna.nu/

kolla även in era lokalkretsar och se vad som finns för aktiviteter
Lars-Olof Arvids
Klart att du ska gå med! smile.gif Jag har varit med i Bohuslän-Dalslandskretsen i några år och trivs väldigt bra där, trots att jag absolut inte är proffs. Folk delar gärna med sig av sin kunskap och man får en bra tidskrift och möjlighet att vara med på trevliga växtmarknader mm.

Olle
pusillus
Jag är medlem och nybörjare!
Känner att jag väl inte har så mycket att tillföra kretsen, men man kan ju suga åt sej mycket kunskap av de "gamla rävarna"
Sedan bjuder de ju in föredragare i olika ämnen, på lördag te.x kommer till "min" krets någon att prata fördjupande om liljor, och nästa gång handlar det om trädgårdsplanering.
Man lär sej massor! Ofta om något som varit för mig helt ointressant innan, en växtgrupp te.x. blir man plötsligt helt besatt i devil.gif
Sedan gillar jag givetvis också de billiga växtmarknaderna, tidningen TA och Frölistan som kommer lagom innan jul.
Några resor har jag ännu inte varit med på men det brukar vara uppskattat har jag hört.
Helt klart värt pengarna- gå med! yes.gif
malin72
jo tack!!!!!!!! jag ska tala med henne idag sen är jag nog nybliven medlem i STA kanske blushing.gif
kerstin z5-6
Gå med ! Jättetrevligt -riksmöte varje år dessutom då alla kretsar träffs ..där ka´nske vi ses irl nångång smile.gif

Sen kan ju gå med i Rosensällskapet också tummenupp.gif och Penstemonsällskapet osv osv ..hehe
malin72
CITAT (kerstin z5-6 @ 14-03-2007, 09:53) *
Gå med ! Jättetrevligt -riksmöte varje år dessutom då alla kretsar träffs ..där ka´nske vi ses irl nångång smile.gif

Sen kan ju gå med i Rosensällskapet också tummenupp.gif och Penstemonsällskapet osv osv ..hehe

laugh.gif laugh.gif laugh.gif kanske ska vänta med det tills vi har vårat hus med den jätte stora tomten g.gif biggrin.gif
Betty
Säger som alla andra här: Klart du ska gå med Malin! kompiskram.gif
Ingela_67
Hej,
Jag ska definitivt gå med i STA...tror man kan få massor av kunskaper och dessutom få möjligheten att lära känna nya bekantskaper med samma intresse. yes.gif
Mia, zon 3
Absolut! Önskar bara att jag hade mer tid att gå på träffarna...
kerstin z5-6
Ett tips-spara tidningen .. jag har slängt alla mina sparade trädgårdstidningar utom den , vissa nummer innehåller detaljerade växtporträtt av vad jag i början tyckte var , ointressant .. men det växlar minsann
Sylvia
CITAT (pleximaster @ 14-03-2007, 08:07) *

mvh plexi blushing.gif

Sällskapet Trädgåprdsamatörerna, länk till hemsidan http://www.tradgardsamatorerna.nu/

Jag är gammal medlem sedan 80-talet, man startade här i Göteborg ganska tidigt. Jag skulle inte kunna tänka mig att vara utan detta underbara sällskap, där jag har hittat massor av trevliga människor att umgås med. Har deltagit i resor, Riksmöten, växtmarknader och visningar och det är sjävklart att man går på möten med fina föredrag och inte minst växtlotterier!!
malin72
japp nu är det fixat.... tummenupp.gif var ute hos våran lokala kassör ikväll,och hon hade bara bra saker att säga och när jag läste om våra träffar som ska vara nu så kändes det jätte kul bravo.gif så nu ska det betalas in och sen är jag sta medlem yahoo.gif
och sen ska jag vara med på försäljningen som hålls i maj verkar det som...ska bli skojj men lite nervös blir man ju.....ör det är en stor händelse det ska inte bara vara våran krets som ska vara med blush.gif
titti49zon6
Välkommen i STA gänget smiley_small_hug.gif du kommer säkert att trivas bra och få mycket ny kunskap på köpet 000.gif
kerstin z5-6
Åh grattis ! I år "slipper jag ".. men jag kan se hur du sitter och skriver etiketter till alla dina plantor ..hihi yaay.gif
det brukar vara ett skrivande så tummen blånar coolgleam.gif
Kom ihåg att kolla det -hur de vill att de ska vara märkta
ofta gäller två lappar en med ditt namn och en med växtens namn vetenskapligt och svenskt
Tar man själv betalt för sina växter behövs bara en med växtnamnen
Du kommer att få jättekul !
malin72
CITAT (kerstin z5-6 @ 19-03-2007, 10:13) *
Åh grattis ! I år "slipper jag ".. men jag kan se hur du sitter och skriver etiketter till alla dina plantor ..hihi yaay.gif
det brukar vara ett skrivande så tummen blånar coolgleam.gif
Kom ihåg att kolla det -hur de vill att de ska vara märkta
ofta gäller två lappar en med ditt namn och en med växtens namn vetenskapligt och svenskt
Tar man själv betalt för sina växter behövs bara en med växtnamnen
Du kommer att få jättekul !

sweatingbullets.gif tack men det var nästan så du skrämde mig där ett tag tongue.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon