Är ny här på forumet och även helt ny som trädgårdsintresserad! Kommer säkerligen dyka upp här med mängder av frågor rörande min trädgård, och för all del även mina inomhusblommor!
Min första fråga rör dock min trädgård: jag har precis flyttat till ett hus där trädgården är i princip orörd sedan 9 år tillbaka. Det enda som gjorts är i stort sett att gräset har klippts. De rabatter som finns har alla fått leva sina egna liv. Jag skulle tycka att det vore så roligt att få ordning på dessa rabatter nu, men har ingen aning om hur och var jag ska börja... För tillfället ser ju allt grått och trist ut och ligger i högar i rabatten och jag vet inte vad som är ogräs och vad som är blommor. Ska jag satsa på att riva bort allt och börja på nytt lr ska jag vänta och se om det kommer upp något roligt som jag vill ha kvar och ta bort resten då?
Hur gör man med jorden i rabatten? Är det bara att plantera nytt i den som finns nu lr ska jag hälla på något nytt innan nyplantering?
Hur gör man på bästa sätt om man vill ordna en helt ny rabatt på ett nytt ställe i trädgården?
Lite dumma frågor kanske, men jag hoppas någon orkar svara ändå

MVH
Linda