Spring inte på löpband!?Vad har hänt med alla människor som skaffade muskler på rent arbete,ska du ha en fin kropp så ska alla muskler tränas.Gå ut i trädgården o gräv fixa o dona,har du ingen så hjälp nån som behöver dej.Gud va jobbigt med alla olika sätt ,ååååå.Betala för att gå på gym,då du kan åka hem eller till din mormor o hjälpa till.Ved,snöskottning/snöskottning av tak,klippa gräset,m.m.istället.Jag lovar att du mår både fysiskt o psykiskt bättre om du inte kastar dina pengar på någon som har skapat din fieende,gymmet!!Dom vill bara ha dina pengar,"mormor" ger där gymmet TAR !!!!! alltså..
Ophelia
15-03-2007, 06:23
Jag tror att vi alla väljer vad som passar oss bäst i träningsväg och anser oss smarta på det viset. Skulle vilja säga att huvudsaken är att vi rör på oss. Själv kommer jag att gymma för det passar mig och mina behov samt gå mina raska promenader. Jag arbetar, det är mina pengar och jag bestämmer vad jag vill lägga dem på. Hyser inget intresse att böka i andras trädgårdar om jag inte får bestämma hur det ska se ut utan bara bli tillsagd vad som ska göras. Men detta är ju jag, andra tycker säkert det är roligt att rensa hos andra och skotta snö. Sedan kan ju gym vara bra att gå på då man kan få träningshjälp om man har fysiska problem som man inte vill förvärra. Tips och idéer är väl aldrig fel.
caprifol
15-03-2007, 08:36
Nej du sqrulan så enkelt är det inte! Psykiskt mår jag bättre i trädgården - det är riktigt. Fysiskt mår jag dock bättre av att använda lämpliga redskap på gymmet än att gräva och skotta snö. Faktiskt är det ofta en förutsättning att jag tränar på rätt sätt för att kunna ägna mig åt andra aktiviteter också. Så är det nog för väldigt många som har problem med rygg, nacke, axlar, höfter m m.
Farbror Blå
15-03-2007, 10:12
själs ska jag släpa ris, lyfta, klyva och stapla ved till helgen.. det blir bra träninge det med.
Magdis
15-03-2007, 10:21
Att arbeta tungt i trädgården är säkert bra träning för dem som redan har en ganska god fysik. Har man problem med t.ex axlarna eller ryggen är det ju utmärkt att det finns gym och gyminstruktörer som kan hjälpa en att hitta rätt övningar och belastning. Många moment i trädgårdsarbetet ger ju en väldigt sned belastning. Så det är nog inte så enkelt, sqrulan.
pejori
15-03-2007, 10:27
snälla Sqrulan...det är jättetrevligt att läsa det du skriver, men snälla....använd gärna mellanslag! det blir mycket mera begripligt då
stina
15-03-2007, 14:11
Det ena utesluter inte det andra. Jag tränar i trädgården OCH på gym och jag är glad, lycklig och stark!
Var och en blir salig på sitt sätt säger jag bara....
renate
15-03-2007, 14:31
Jag har hund och går med den. Jag har trädgård och jobbar i den. Snö skottar jag bara när det finns nån, och jag går på gympa 1 gång/vecka. Det passar mig bäst, och jag mår bra av det.
Alba
15-03-2007, 14:40
Vi är många som inte klarar av att gräva och dona i trädgården pga olika skador och skall för den skulle inte behöva känna skuld för att vi inte kan hjälpa till. Var och en ska naturligtvis göra det som känns bäst.
Jag tolkar Sqrulans inlägg med glimten i ögat och tror inte det ligger kritik i inlägget.
Allis
15-03-2007, 19:00
CITAT (Alba @ 15-03-2007, 14:40)
Vi är många som inte klarar av att gräva och dona i trädgården pga olika skador och skall för den skulle inte behöva känna skuld för att vi inte kan hjälpa till. Var och en ska naturligtvis göra det som känns bäst.
Jag tolkar Sqrulans inlägg med glimten i ögat och tror inte det ligger kritik i inlägget.
Nä, det är nog bara oförstånd
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.