Full version: Slingerstormhatt
estet
Har varit till Timmerstrandens trädgård härom dan, och köpt denna perenna klätterväxt utan att veta hur den kommer att se ut!
Det enda jag vet är att den blir vinröd och ca 3 m förhoppningsvis.

Kan någon hjälpa mej med en bild eller länk?!
Försökt leta efter den men utan framgång.
Tack på förhand.
Berith
Hittade den här bilden på en privat sida!

estet
Tacksam för ditt svar!
Det verkar inte vara en allt för vanlig växt dethäringa...
kerstin z5-6
men den är underbart bisarr" och rolig..jag gillar den skarpt -har försökt så den djupblå varianten ..utan större framgång men har nu en planta av den på gång -förutom den vinröda då. Fuktig jord gillar den tongue.gif
Blomstersmurfen
Vill ha!!! tongue.gif Vart har ni köpt fröna? Eller rättare skrivet, vart köper man frön till slingerstormhatt i Stockholm?
kerstin z5-6
Frö finns alltid att få tex via sta s frölista som går ut till alla medlemmar.Jag rek dock plantköp..då de bör sås med färska frö är de lite svårväckta ..minst sagt.
Den vinröda varianten finns på välsorterade plantskolor -annars be att de tar hem laugh.gif
Vill du pröva med frö kan du maila i höst
hälsar
estet
Den verkar som sagt inte vara så vanlig.
Har bara hittat den på nätet på Rydlinge plantskola i Skellefteå och Timmerstranden där jag köpte den. Dock inga bilder på den.
crille
jaa om den går i skellefteå borde den ju oxå gå att odla i ÖSD YEE haaa
estet
Ja du, jag bor i zon 6, Norrbotten, bortanför Luleå och Timmerstrandens trädgård där jag köpt den ligger ännu längre norrut.
Jag gissar att du menar Östersund?
estet
Lite uppdatering...
Mitt exemplar lever och mår, jag har fått se de vackra blommorna i sommar.
Har haft den i kruka på altanen i sommar, men nu har den fått flytta i rabatten för vintern.
Kul att du har lagt ut en bild på den i ditt album, Kerstin.
smile.gif
kerstin z5-6
wink.gif Och den blå ser ut som den ska till att blomma !
Lars
Såg den på Zeta's i Sthlm häromveckan, eller det kanske var 2 veckor sedan. Blev oxå lite smått förtjust.

Lars
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon